Gain without pain?

HA HA HA!! Jag sprang 9km idag!! :D Och jag blev knappt trött! Vet inte vad som har hänt men löpningen går sjukt bra nu. Första gången på.. hm... ja... någonsin, tror jag, som jag sprungit utan att det gjort ont alls i kroppen. Ska det inte göra lite ont för att det ska ge någonting? Lite håll borde man väll ha? Lite trötta ben? Lite kramp ngnstans? Ne, tydligen inte. Hade i och försig lite ont i hälsenan, men inte alls så att det störde, kändes bara lite som att foten höll på att somna ibland. Men bara lite. Jag räknar det som inget. Löpning utan smärta! Gain! Minst sagt. -o/  \o/  \o- (--> smilisar som gör vågen)

Delade upp löpningen på hälften. Först 4,5 km ut till Erikslund. In i djuraffären en sväng för att kolla matskål till degosarna. Sen hem igen. Första 4,5 kilometerna kändes som uppvärmning. De sista 4,5 var bara lätta. Spurtade till och med sista biten upp för sista backen. Jag var impad själv. Tänk om det kunde gå så här bra jämt. Då skulle jag säga upp mig och springa på heltid! Om jag hade ett jobb alltså. -.- Tror jag har mycket att tacka mitt nya löpsteg. Läste som sagt i Fighet Magazine (♥) om vilken löpteknik man bör använda sig för att springa så skonsamt och energieffektivt så möjligt. Dels var ju de punkterna jag skrev här om dagen man ska tänka på, stod dessutom att man ska "falla framåt" och hålla balansen med benen när man springer, alltså inte försöka dra sig fram med benen, som man gör om man springer för upprätt, eller något annat som kräver mycket muskel aktivitet. Funkar snorbra. På mig i alla fall. Måste ju vara löpsteget som gör att det går så lätt just nu? Om det inte är någon som smygdopar mig? :o Är i och för sig bara degosarna hemma just nu... men kanske kan vara dem trotts allt? De kanske vill att jag springa till djuraffären på Hälla o leta matskål till dem där också? :o

Degosar på en pinne. Eller två.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt sprunget. Dock tycker jag att du ska skippa att köpa en matskål och låta de där degusarna självdö nu medan Niklas är borta. En mycket bra idé!

2010-09-07 @ 23:46:08
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0