Grym i löpspåret!

Grrrimi springtur är avklarad! x) Hade glömt mina fin-springskor hemma i K-holm så fick hålla tillgodo med mina fuldojjor från ett par år tillbaka. För att spara på mina knän gick jag bort till spåret, ville inte springa på asfalten med gamla skor. Tycker det är lite larvigt, men har under åren lärt mig att mina knän inte gillar asfalt, om jag inte har riktigt bra skor på fötterna. När jag var yngre tyckte jag nämligen att sportskor var för fjantar och envisades med att springa i vanliga sneekers och liknade. La väll en bra grund till knäproblem där gissar jag... :P I alla fall, var som sagt smart idag och gick bort till mjukare underlag. Gick superbra, hade bra tempo och kände inte en ända gång att jag höll på och dog. Inte hade jag ont någonstans heller, brukar alltid vara lite håll antingen i sidan eller i axeln som måste pareras mentalt. Går helt otroligt bra att springa nu faktiskt. Lite förvånad nästan, så mycket har jag väll inte tränat på sista tiden? Super skoj i alla fall!! Tror att det kanske beror på att jag använder benen på ett anant sätt nu. Läste en löp-guide i Fighter Magasine där det bland annat stod att:
  • Ta inte för långa steg, lyft benet från marken redan innan knäet är helt sträckt
  • Sätt inte heller i benet med helt sträckt knä
  • Rulla inte foten ända från hälen och ut på tåspetsen, använd mitten av foten mer
  • Fokusera på fotens frånskjut i stegen och inte på landningen
Fuknar bra för mig! Tror att det kan ha med att det går så bra att spirnga just nu? Tror även att det faktiskt kan vara lite lättare att springa i lite fortare tempo, blir en helt annan rytm än när man springer långsammare. Någon som håller med? Dagens runda var dock inte så lång, pallar inte springa som en ekorre runt, runt i samma löpspår. Tröttnar så lätt x) Så blev två varv i spåret, totalt 3,2 km. Farten var dock uppskruvad, jag är nöjd!

Nu blir det snart filmus tajmis med pojkvännus mysus och hundus sovis.

Se den överlägsna 1-0 ledningen till mig på vanliga chins \o/
Notera dessutom ökning i omvända chins (även då lägenhetsrekordet hålls av Niklas :o)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohooo! Går ju svinbra ju! Heja heja!

2010-08-31 @ 10:37:05
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0