Reeeekooord!

Idag var jag stark minsann! Igen! Förra veckan tog jag nytt person bästa på 55 kg i bänkpress. Dessutom en tvåa! Mycket nöjd och dessutom helt utan pass. Missade tyvärr att skriva om det i bloggen då jag var på jobbäventyr och sov borta hela veckan. Men, men ni får ju veta nu i stället! ;) Så idag tänkte jag att jag skulle försöka mig på ännu ett rekord. På måndagar är det oftast ett gäng jobbarkompisar som tränar tillsammans på SATS Stadshagen, man är med när man kan och folket varierar lite men oftast är det någon där som man känner. Perfekt dag att planera in att maxa då pass finns att tillgå med andra ord. Min tanke var att klara 57 kg på stången. Men vid närmare eftertanke var det lättare sagt än gjort att hitta rätt vikter för att få till just 57 kg. Mattematiken är inte direkt på topp när man är i gymmet och har fokus på helt andra saker. Så jag fick nöja mig med att hänga på totalt 58 kg på stången. Värmde upp med lite lättare vikter först och sen var det dags. Super med pass, men att ha 3 personer man känner som står och hetsar nästa lyft gör mig faktiskt lite nervös. (Eller peppad?) Hur som helt gick det galant! 58 kg och nytt rekoooord! Kändes förvånansvärt lätt dessutom. Visserligen lyckades jag inte med en tvåa, men med lite vila är jag ganska säker på att en etta på 60 kg hade funkat. Men det sparar jag på till nästa vecka. Då ska det bli nya rekord tänkte jag. Fick dessutom till 6 dips på raken vilket jag är nöjd med med tanke på dagens vikt.
 
Nu blir det lax i lödkully utan lis.
 
Bänkpress för ett par-tre år sen.

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Woohooo! Br jobbat! Du har verkligen ökat rejält i bänkpressen nu på slutet.

2012-09-25 @ 03:14:48
Postat av: Johanna

(från mig, tydligen en secret admirerer)

2012-09-25 @ 03:15:32
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: emma s

Jaaaaa, superskoj :D

2012-09-25 @ 19:28:32
URL: http://fitmyself.blogg.se
Postat av: mamma

Heja tjejen du är superbra..

2012-09-26 @ 01:08:14
Postat av: Johanna

Bådar gott inför F5... ^^

2012-09-26 @ 04:52:19
URL: http://inshape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0