2,5 timmars träning senare

Eller mja, snarare 2 timmars träning senare. Dagen började med cykling till jobbet - för första gången på en evighet kändes det som. Förra veckan var jag sjuk i början av veckan och det blev inte bättre än endast en cykeltur till jobbet. Det var 30 uppfriskande minuter, men kan väll inte riktigt kallas träning, var i behaglig takt och i samma kläder som jag senare jobbade i. Nu ikväll blev det mera åka av! Speedcyklade till gymmet i Stadshagen - cykelbrallor och hjälmen på huvudet. En dryg timme senare hade ryggen fått jobba ordentligt. Provade bland annat maxa chinsen, blev i alla fall tre stycken på en maxvikt av mig 74 kg. Inte helt strålande men inte helt förfärligt heller med tanke på att jag är minst 12 kg i från tävlingsvikt. Jag ser det lite som att jag har en 12 kgs-vikt hägande i ett bälte under mig.
 
Vi har en liten tävling på jobbet som startades idag, om vem som kan förbättra sig som mest på 13 veckor, i chins och löpning 2 km. Löpningen får jag skippa med tanke på den pågående rehaben för mina knän. Men chinsen ska jag fixa. Sa tidigare på fikat att jag skulle öka med 500% tills nästa tillfälle om tretton veckor. Då tänkte jag mig att jag skulle orka 1 max 2 st... 10 st strikta chins om drygt tre månader verkade rimligt. 15 strikta chins om på samma tid känns som en rejäl utmaning........ hm....... får försöka klura ut något så det blir möjligt. Träna mycket kanske, det ska ju vara en bra grej. Har jag hört. Jag han träna en del själv också och det blev bald annat marklyft där jag tappat en del sedan sommaren, minst sagt. Dessutom lite förvirrad när jag lassade på vikter tydligen. Jag brukar försöka öka lite i taget iför varje set så det blir som en trappa, smyga på 5-10 kg per set innan jag är uppe i arbetsset och då köra ett par till fyra set på den vikten. Idag ville jag dock ha stora viktplattor direkt för att jag skulle slippa böja mig så mycket (har man små viktplattor i ändarna blir det ju så låååångt till golvet). Så efter att ha kört en gång med små tior på varje sida, letade jag upp tyjugorna och bände på. Tvärstopp. Orkade bara 4 reps första setet. Men, wtf?! Tänkte mig att jag lyfte en 4 på 40kg!?! Försökte igen aningen nedslagen och kom då upp i 5 reps. Var lite ledsen ett par minuter innan jag kom på att det ju vist var i alla fall 60 kg jag höll på med. Fortfarande långt i från nöjd, men inte alls samma katastrofkänsla i kroppen. Efter ett par set lyckades jag i alla fall få till en 6:a. Sen var jag trött. Körde några andra övningar innan det var dags för att cykla hemåt igen. 
 
 

Ingen superman idag. Men med mera träning så vet man aldrig vad som händer.
(bild från segelsemester sommaren 2011)
 
 
   

Kommentarer
Postat av: em löfgren

Vilken härlig bild!!!

2012-09-11 @ 09:16:18
URL: http://emliscious.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0