Letar gym

Just nu har jag två gymkort, ett kort där jag kan träna på alla SATS i Sverige och så ett på Puls & Träning (P&T)här i Järva Staden. Det är egentligen lite onödigt med två kort. Men SATS skaffade jag pga. olika anledningar när jag bestämde mig för att satsa på att ställa upp i body fitness. Det finns massor med SATS och man kan träna både här och där, något som är guld värt när man bor i Stockholm som har så långa avstånd och man kan befinna sig lite här och där. Eller i Gbg. Dessutom så fans den coach jag vill ha på SATS. Puls & träningskortet tog jag bara för att kunna köra kardiopass tidigt på morgonen hyfsat smidigt under deffen. Men nu känner jag att det är överflödigt.
 
Men vilket ska jag ta bort? Båda? Och skaffa ett nytt? Eller..? Helst vill jag ha ett gym utan bindningstid, bra öppettider och bra utbud på friavikter. Har tänkt tanken att skaffa ett Stockholmskort på P&T för att de har så bra öppettider, men de har verkligen litet utbud på bra grejer. Mest har de fina maskiner i snyggt matchande grå/bege - medans det är glest med skivstänger, chinsräcken och dipsställningar. SATS har mycket bra tränings grejer men usla öppettider på helger. Att det har så mycket bra grejer gör dessutom att de kan ta bra betalt, men för mig som bara vill åt skivstängerna så är det ganska dyrt. Har sneglat på Friskis, gillar att de har mindre utbildningar och att det är hyfsat lätt att komma in och bli instruktör. Men tyvärr har de inget Stockholms eller Sverige kort och att köpa kort på bara ett gym och binda upp sig på det i ett år funkar inte riktigt för mig just nu. Så kliar mig i huvudet och letar vidare.
 
Tips mottages gärna!
 
Funderar vidare.
 
 

Kommentarer
Postat av: eviseen

Balance såklart, i Solna. Det är ju på vägen till/från stan!

O balance är bäst!

2012-10-18 @ 15:06:06
URL: http://eviseen.shapemeup.se
Postat av: emma s

Ja, Balance är himla najs faktiskt. Har tränat där några gånger och det är riktigt bra, dock dyrt bara för ett enda gym (eller har de två?) =) men helt klart ett bra gym!

2012-10-18 @ 19:52:54
URL: http://fitmyself.blogg.se
Postat av: evisen

De har två gym, ett vid stureplan/kungsgatan också!

2012-10-19 @ 10:00:42
URL: http://eviseen.shapemeup.se
Postat av: lisa

Rekommenderar oxå balance. Jag var runt och prövade säkert... 15 olika gym då jag flyttade ned till solna, men inget kändes bra (framförallt inte 24/7, billig,dålig utrustning, dålig service och ger en massa löften dom inte håller. Avråder starkt!). Balance kan kanske upplevas som dyrt, Me med tanke på hur bra utrustning, hjälp och service, för att inte tala om all träningsglädje som.flödar, så tycker jag helt klart att det är värt pengarna, trots att det blir rätt stor del av vad som.finns kvar av pengarna eftrr allt annat är betalt...

2012-10-19 @ 21:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0