Klättring

I veckan var följde jag med ett par kompisar från jobbet till Kättercenter på telefonplan. Sist jag klättrade, för ca ett halvår sedan, så minns jag det inte som vidare läskigt utan mest roligt och inte heller vidare fysiskt jobbigt. Sist klättrade jag bara runt utan vidare tanke med nu i veckan var det mer uppstyrt. Fick lektion i att man tydligen ska välja vissa "leder" dvs. att man ska klättra bara på en viss färg. Ahaaa. Och vips blev det ganska mycket klurigare och jobbigare för kroppen. Dessutom var det sjukt mycket läskigare att den här gången. Först blev jag nämligen passad av min jobbarkompis som är en väldigt liten tjej. Jag är ingen liten tjej. Även om hon hade viktsäck knuten till sig så litade jag inte på att hon som var så lätt skulle orka hålla stora mig om jag föll. Resultatet blev att jag fick panik då och då och höll om väggen så fingrarna vitnade. Men ju mer jag fick klättra och efter att jag blivit nedhissad av henne några gånger så började jag lite mer och mer på att jag inte skulle ramla i backen och bli en blöt fläck och kunde tillslut släppa paniken helt. Så underbart härligt att ta sig över sånt som är läskigt! Klarade till och med av att klättra en led som jag först inte trodde skulle gå - ännu härligare! Att klara sånt man inte tror att man kan. Jag skulle vilja lära mig att klättra upp och ner ser så ballt ut! Och säkert inte helt lätt. Tänk vilken känsla när man lärt sig det :D Steg ett blir att skaffa grönt kort.
 
Bild lånad från Addnature

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0