Inte idag

Skit. Idag gick det inte alls. Skulle toppa förra veckans bänkrekord på 58 kg och sätta 60 kg. Förra veckan var det lätt och jag pressade utan problem upp 58 och kände att jag nog klarat 60 och men jag ville spaaaara 60 kg till denna veckan. Funkade inte riktigt så. Upplandningen var inte riktigt den bästa, det är alltid lite lurigt att träna direkt efter jobbet efter som det är rätt länge sen man senast åt något. I vanliga fall brukar jag ta en frukt och en proteindrink innan jag går från jobbet eller så tränar jag på fastande mage om jag glömmer det (händer oftare än man kan tro - är lite som en guldfisk i mellan åt). Idag glömde jag frukten och proteindriken på jobbet, men tänkte att jag ändå skulle ladda på och köpte en proteindrink väl på plats i gymmet, en sån där färdig och ganska tjock och söt på tetrapack. Den kom aldrig riktigt ner i magen och jag kände nästa hur den låg och skvalpade under passet. Sen hade jag också fått för mig att prova ett nytt upplägg innan maxförsöket. Det nya var att snabt värmaupp med ett par-tre set och sen gå på max direkt. Jag vet inte riktigt varför jag fick för mig att prova det, jag har ju ett upplägg som funkar bra med stegring med relativt många set och ett fåtal repetitioner på väg upp till maxvikt. När jag laddade med 60 kg tog det tvärstopp ca 5 cm ovanför bröstkorgen. Min passare var pigg, aktiv och vi är inte helt samjobbade så han lyfte praktiakttaget hela stången själv upp på hållaren igen och såg glad ut över att ha skött passen bra. Inför nästa försök efter ca 1,5 minuters vila - lite väl kort enligt mina vanliga rutiner - så var vi lite mer samspelta och jag fick bra lite lätt hjälp upp med stången, men jag klarade det inte på långa vägar själv. Attans. Inte hjälpte det att bli arg på stången heller. Ibland gör det det. Men inte idag. Nästa försök på 60 kg ska jag göra som jag brukar med både uppladdning och uppvärmning, brukar ju funka fint och det ska säkert hjälpa till att få upp den där stången på raka armar.
 
Bättre lycka nästa vecka!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var en bra insikt, kämpapå

2012-10-02 @ 14:22:08
Postat av: Johanna

Du får börja äta lite mer innan du går från jobbet! Få in rutinen!
Bra att du insåg vad som funkar bäst för dig. För mig funkar ditt "nya" upplägg bäst... dvs bara värma upp och direkt köra på maxningsförsök. Jag har liksom inga krafter kvar att maxa på om jag ödslat upp dem på träningsset innan. =) Bättre lycka nästa gång. Det går nog vägen.

2012-10-02 @ 16:45:14
URL: http://inshape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0