Ibland kan man inte låta bli

Jag försöker att inte titta på andras träningen och ojja mig över den. Alla tränar med olika mål och med olika bakgrund, det som är bra i vissa lägen är inte lika bra i andra. Vissa tränar för att bli stora och starka, andra för att bli mer smidiga eller för att bli av med en skada och andra för att bli bättre på en specifik sport. Bara för att vi är på gymmet tillsammans är vi inte lika. Men. Ibland.... så undrar man. Igår var det en tjej som till en början såg ut att gå in hårt för att öka upp styrkan och var bland de biffiga killarna inne bland de fria vikterna. Jag kollade inte så super noga först men hon fångade långsamt mina ögon. Tydligen körde hon biceps. Men helt utan att gå ut fullt i rörelserna. Hon hade dragremmar på hantlarna även fast hon hade händerna ovanför armbågen nästan hela tiden. Så körde hon många konstiga specialövningar utan att få till basgrejerna rätt... Jag kunde helt enkelt inte låta bli att tänka att det där kunde inte vara helt rätt. Om jag inte missat något grundläggande? Men nej. Det var helt enkelt för många fel på en gång. Jag funderade ett varv på om jag skulle ge henne i alla fall ett litet tips, men jag lät till sist bli. Det är så svårt att veta hur det tas emot plus att det lätt kan uppfattas som en tillrättavisning, något som sällan är poppis. Speciellt inte när det är massor med folk runt om kring. Kanske pratar jag med henne om jag ser henne igen och det är mindre folk där samtidigt. Kanske. Ibland kan man faktiskt inte låta bli.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, ofta tycker jag man ser saker som verkligen inte kan vara bra för någonting... Det känns som att det skär lite i kroppen att se någon träna så fel... men jag tror inte heller att det är uppskattat alla gånger. Jag skulle mest bli glad om jag fick hjälp... OM den som nu hjälpte mig verkligen var bra och det är ju inte helt säkert. Svårt det där...

2012-10-15 @ 15:05:21
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: emma s

Ja, verkligen... man mår faktiskt lite dåligt när man ser på någon som gör fel :S

2012-10-15 @ 19:06:01
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0