Testat Pro Feel

Det var extrapris på Valios nya "Pro Feel naturell yogurt" på lokala Hemköp och självklart är det ett gyllene tillfälle att testa produkten! Liten förpackning av en väldigt god yoghurt. Hela Valios nya serie Pro Feel har mer protein än vanliga proteindrycker,   Protein innehållet för Pro Feel Naturell Yoghurt är cirka 7,6 %, vilket är ungefär hälften av kesella som innehåller 12%. Vanlig yoghurt innehåller ca 3-4 % protein.
 
Jag var positivt överraskad av denna lilla burk! Dels var den himla krämig, fin konstisens och hade en god helt vanlig yoghurtsmak. Jag föredrar lätt yoghurt framför kessella smak! Även om jag naturligtvis äter båda... Dessutom blev jag ganska "mätt" på en liten burk. Eller, mja. Den mättade mycket bättre än vad till exempel en yoggi eller risifrutti hade gjort. Dock inte i närheten av att bli middagsmätt, men tillsammans med lite nötter och en banan kan den säkert funka som mellisfika. Minus ändå för priset, nu på extrapris för 10 kronor skulle den kunna funka då och då, men 16 kronor för de 300 gram (två små förpackningar) som man får är lite väl mycket för lite extra protein. En liter vanlig yoghurt kostar ju till och med mindre än det. 
 
Så, sammanfattningsvis kan jag säga att det var en trevlig liten yoghurt men bara goda sidor förutom priset som var alldeles för högt för att vara värt det som var bra med den. Den får därför endast 2 hantlar av 5 möjliga.
 
 
Testad. Här med några smulor müsli och en kopp tee.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0