Simsim

Idag har jag testat Sundbybergs Simhall. Ett billigt och bra ställe att simma, plus att det ligger ganska nära där jag bor. Det var ruggit mycket ungar alla halgona till ära, men det var väldig bra uppdelning av basängerna. Det var till och med badpersonal som gick runt och bad barnen flytta på sig om de var på fel halva. Missförstå mig inte, det är inget fel på ungar, bara att det är lite osmidigt om de leker med sina skummgummimadrasser där man ska simma. Svårt att simma då. Idag körde jag 50 meters intervaller, bra mycket jobbigare än att simma 25 meter. Simmar man kortare sträcko hinner man inte bli riktigt trött förens man är framme vid kanten igen. På 50 meters sträckor börjar det bli bra jobbigt ungeför halvägs. Det är då det blir intressant med andningstekiken. Jag kan inte simma fortare än jag kan andas helt enkelt. Så det gick i ganska långsamma intervaller. Men ändå jobbigare än sist.
 
Ikväll ska det hinnas med ett rebahpass också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0