Miss Z

Underbara träningsvärk. Kvitto på en lyckad träning. Mmm, ja jo. Men är det nödvändigt att behöva gå som ett Z? Träningsverk fram för allt i baksida lår och mage. Aggressiv träningsverk. Jag vill helst undvika att sträcka ut vare sig mage eller lår, resultatet blir att jag tvingas gå som ett Z. Böjda ben och lätt framåt lutad hållning. Och de säger att träning ska vara bra för hållningen? Mm. Men så här mycket träningsvärk brukar det inte blir?! Min teori är att träningsvärken tog ordentligt denna gången var för att jag tränade ute och musklerna var förhållandevis kalla både innan och efter träningen. Så har det väll givetvis att göra med att jag var sjuk hela förra veckan och inte tränade alls. Men tänker i övrigt att muskelfibrerna blir sprödare och går av lättare om de är kalla. Min alldeles egna subjektiva teori, utan att jag har någon som helst vetenskap att backa upp mig. Men om det nu är så, så borde det ju vara bra att träna i kyla för just för muskelbyggandet? Muskler bygger sig stora genom att vi bryter ner dem med träning och de återuppbygger sig lite starkare för varje gång, om man då bryter ner extra mycket i kyla så borde det ge ännu bättre återbyggnad = större tillväxt? Logiskt? ;)


It burns!


Kommentarer
Postat av: Annelise

Härligt att du frisk och kry som en mört och "back on the trainingtrack":)

Jag tycker sin personliga teori låter helt logisk!:) Men kan der vara så att om muskler och lädband, muskelsäcker och annat kan brista också när de är kalla, så att man får dessa skador tro...? Kramisar:)

2012-03-31 @ 22:43:14
URL: http://anneliseaf.bloggspot.se
Postat av: Johanna

Ja, det finns ju en anledning till att de alltid håller Världens starkaste man.tävlingarna i varma klimat. =)

2012-04-01 @ 10:30:54
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0