Mycket intressant!

Lyssnade på vägen hem från jobbet, uppflugen på min cykel, på ett avsnitt av BODY Radio. I avsnittet fick doktoranden i näringslära Ola Wallengren totalt nörda ner sig i mat och dess eftekter på kroppen. Otroligt intersant! Varför har jag inte börjat lyssna på BODY Radio förens nu?! Ola hade minst sagt testat det mesta med sin egen kropp. Pga. det aningen oetiska i att testa olika konstiga dieter på andra använde han helt enkelt sig själv som försökskanin. T.ex. hade han kört en ultrabulk och gått upp 18 kg muskler på 20 veckor. Är så galet att jag fortfarande inte vet om jag ska riktigt tro på det? Samma man hävdar på vetenskaplig grund att han lyckts med konststycket att bygga muskler på ynka 900 kcal per dag. Även inför det påståendet ploppade samma osanolikhets känsla upp i mitt huvud. Kan det verkligen vara sant? Grymt ändå med någon som verkligen vet vad han gör och som har ordentliga belägg. Inte massa lösryckt svamel där inte. Jag har även hunnit att börjat lysna på avsnittet med Jannika Larsson (gladiatorn Hyper), en tjej som jag gillar skarpt sen innan. Jag gillar fram för allt hennes lite annorlunda sätt att träna och leva fitness. Sen verkar hon trevlig och allmänt vettig. Efter att ha lysnat lite på BODY podden så fick även hon mig att häpna. Viste ni att tjejen ligger på 3000 kcal under d-i-e-t...? Det är mer än de flesta fitness tjejer ligger på off season! Fitness kanske är mer out of the box än man kan tro? Det kommer deffenitivt bli mer BODY radio för mig!


Kommentarer
Postat av: em eriksson

Japp!

klart intressant! finns betydligt mer sätt att lägga upp en diet på än "mat varannan timme, inga kolhydrater, var hungrig och kör 3 h cardio/dag"! =)

2012-03-28 @ 08:44:27
URL: http://emliscious.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Lyssna vidare du! Finns väldigt mycket bra och intressant där!

2012-03-28 @ 18:03:30
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Em: Haha, ja precis! Det är inte dåligt vilka svängar man faktiskt kan ta ut! :D Grymt fashinerade.'



Johanna: Ja, jag ska lysna upp på allt de har snarast möjligt och sen påbörja en runda till! =)

2012-03-28 @ 19:06:59
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0