Vilja

Vilja. Och inte vilja. Det är märkligt att det finns saker som man vill samtidigt som man inte vill dem. Vissa saker måste man, fast man inte vill dem. Andra saker måste man inte och vill man inte, fast man vill ändå - på något konstigt sätt och så gör man det i alla fall. Eller så gör man det inte. Trotts allt. Vi är komplicerade vi människor. Vissa av oss. Ibland är allt komplext. Ibland är vilja spikrak. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad som ibland får mig att göra ibland och ibland att inte göra. Vissa aningar har jag. En sida av min vilja känner jag väl. En sida kan jag kontrollera. En tredje sida kan jag övertala. En annan sida är vild och finns bara i mitt djup. Vi kan vilja på så många olika plan, långsiktigt, kortsiktigt, ibland, alltid. Ibland måste man bestämma sig. Ibland går det ändå. Ibland inte. Jag tror inte på slump. Jag tror på vilja. Jag vet att det fungerar. Ibland. Oftast. Alltid. Kanske. Eller? 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelise

He-he-he... du är så rolig, du!;):):) Bra funderat och bra insikter, roliga och smarta reflektioner!

2012-07-26 @ 09:26:39
URL: http://anneliseaf.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0