Superpass!

Det blev ett sent pass runt 21 snåret igår och jag körde en vända med "on the minute". Ett set i minuterm 6 reps per set. Igår var det bröst i form av liggande hantelpress som stod i fokus. Gick grymt bra! Fick till ett härligt flow när jag kom på den smarta iden att jag ju faktiskt bara kan köra på i 20 minuter istället för att försöka hålla koll på vilket set jag är på. Jag blir så förvirrad av att räkna reps, set och hålla koll på vilotiden. Det är ju mer än två saker samtidigt. Inte lätt. Men när jag kunde koncentrera mig på bara reps och set gick det som en dans. :p Höjde dessutom upp vikterna bra sen förra gången jag körde on-the-minute med hantelpressen. Då körde jag 5 reps och 14 kgs hantlar, nu körde jag 6 reps och 16 kgs hantlar - vilket nästan kändes för lätt. Kanske inte värdens höjning med tanke på att det förra passet var i slutet av mars. Men det kändes ändå bra just för att jag sist slet som ett djur med 14 kgs hantlarna och dessutom klagade på att det inte gick att göra alla repsen strikt - nu gick det prima att jobba både strik och långsamt, nemos problemos. Körde dessutom 4 extra set efter ordinarie 20 och höjde då upp till 18 kgs hantlar.Efter 24 minuter på gymmet var både jag och bröstmusklerna mycket nöjda. Klappade mig själv på huvudet hela vägen hem. 

 

På SATS Mölnlycke i våras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0