Smaktest

Passade på att köpa 3 för 2 av Olimps Whey Protein Complex 100%, passade bra när man känner för att smaka sig igenom ett gäng olika smaker. Först ut i smaktestet var.... drrrrum.... kokos! Kokos är en riktig favoritsmak för mig när det kommer till annat drickbart så förväntningarna var höga. Jag blandade med mjölk för att jag tycker detta är godast och just nu vill jag ha rejälare mellanmål. Jag har bedömt på en skala från ett till fem, där 5 är topp och 1 är botten. Så, till poängen:
 
  • Smak - 4.5
    Nästan full pott här! Mycket lik många andra kokosdrycker vilket gör att de smakar precis så gott som man förväntar sig. Lagom med sötma, inte överdrivet söt. Ingen eftersmak. Gissningsvis är kokos en smak som man (i alla fall jag?) sällan smakar i färskform, därför känns konstgjord kokos om äkta kokos. Och det är ju en bra anledning till att göra proteinpulver med just kokossmak. Extra gott riktigt kall, jag hade isbitar i min drink när jag skakade den. Litet, litet minus för att den inte kändes fullt så fyllig som jag önskat.

  • Konsistens - 4.5
    Mjuk och hyfsat len konsistens, inte så "kornig" som vissa proteinpulver kan vara. Ingen sträv eftersmak. För att nå upp till fullpott hade den behövt vara ännu lenare.

  • Pris - 3
    Inte marknadens billigaste direkt och desto dyrare när man köper småpåsar. Köper man som nu 3 för 2 känns priset dock helt ok. Finns även i större förpackning och är då lite mer prisvärd, men fortfarande inte i lågprissegmentet.
Så över lag tycker jag att Olimps Whey Protein 100% var mycket bra, störst plus för smaken - inte så söt och mycket kokossmak. Gillar man kokos i annat rekommenderar jag denna du kommer gilla det. Gör man inte det ska man välja en annan smak. Minus för det höga priset. Ett gott pulver som tål att drickas som det är, jag kommer att köpa det här proteinpulvret flera gånger.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Smaskens!

2012-07-04 @ 20:02:09
URL: http://inshape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0