Lose and win!

Nu har det dragits igång en gemensam Beach 2012. Typ. Eller en mer mjukt uttryckt "kom iform efter dina egna mål". Ehm. Hälsosamt i grupp. I brist på bättre namn kallas senvinterns vitsatsning för "Biggest Loser". Fyndigt va? Kom på det helt själv! :p Nja, nästan i alla fall. Hur som helst så kan man inte bli utröstad i vår egna variant. Man ska bara se till att losa sin vikt ner till de mål man satt upp för sig själv. Invägning varje fredag morgon innan frukost. Enkelt. Bara att tuta och köra. Vi som tävlar mot oss själva är bland annat Johanna, en ur hennes familj, ett par ur min familj, en jobbarkompis och så jag. Någon mer som vill vara med så är det givetvis bara att hojta till. ;)

Så, vi är ett alltså gäng som vill ner ett par hekto. Någon kör på LCHF för att komma tillbaka till en mer hälsosam trivselvikt. En har verkligen Beach 2012 som mål. Någon annan vill få på sig favoritjeansen igen. Och själv vill jag i första hand komma ner i en stabil vikt som jag trivs med. Sen kommer jag köra lite till för att komma i tävlingsform inför sommarens och vårens utmaningar! Oavsett anledning så har vi samma mål. Alltid bra att känna lite grupptryck/stöd inför saker som man gärna smiter undan ifrån. Nu är det slut på cholkladfrossan - nu blir det andra bullar, keso och bär som kvällsfika igen. Maten kommer att likna den under deffen, men inte riktig lika strikt. Målet är 4 kg ner. Jag siktar på att köra detta projekt i 10 veckor. Tror jag blir lagomt för mig. Men som sagt alla har olika mål och vissa kommer hålla på längre, andra kortare tid. Oavsett hur länge det ska bli så börjar vi idag!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja oss! Hur länge kör de andra då?

2012-01-30 @ 21:42:10
URL: http://inhape.blogg.se/
Postat av: emma s

Någon behöver nog köra dubbla tiden och någon kommer (gissningsvis) bli klar efter 5-6 veckor =)

2012-01-31 @ 07:17:43
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Cicci

Kör en biggest loser utmaning jag med. Med Olga Rönnbers, på hennes blogg. Har som mål att gå ned 6 kg, ungefär som du så nu kan jag checka in hur det går för dig och bli pushad här med!

2012-02-05 @ 20:15:20
URL: http://www.ciccisnotebook.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0