Provat: SATS Järfälla

Var iväg för att fixa mina nya, långa plastnaglar idag och passade på att svänga förbi på SATS Järfälla för att köra ett blandpass. Det var inte direkt någon av Sats toppanläggningar och hela gymmet gav ett slitet intryck, cablecrossen var lite trasig och det var allmän oordning bland vikterna. Men plus för en hyfsat komplett park med maskiner, vikter, fria stännger och öppen fin yta för att själv fara runt på (om t.ex. vill köra kettlebells, burpies, armhävningar etc.). Inget gym jag kommer ta omvägar för att ta mig till. Favoriten hittills är Sats Kista där det ofta är relativt lite folk och det finns en stooor öppen yta, gummiband för pass vid chins och rep att klättra i.
 
Hur som helst, idag blev det som sagt ett blandpass. Marklyft uppvärmning 20kg x 10rep, 40kg x 10rep x 2 set och sen 60 kg i 5 set --> 10, 8, 6, 7, 6 reps. Sen blev det baksida axlar i cablecrossen, 4 set x 10 rep, följt av superset chins 3 reps och mage, hängande, raka benlyft i ribbstol x 10, totalt 4 varv. Avslutade med militärpress 10 set x 4 set på obestämd vikt - var här röran bland vikterna visade sig, de färdiga stängerna var omärkta och stod på fel plats. Var inget höjdarpass kände mig inte hundra procent villig att ta i och musklerna ville inte riktigt jobba kändes det som. Blir ofta så när jag tränar för långt efter maten och är hungrig under passet tycker jag, tar aldrig någon PWO så är energin låg blir det till att lite på panbenet för att få till ett bra pass. Ibland funkar det, ofta med hjälp av bra musik. Men idag hade jag inte det heller. Och inte kunde panbenet väcka allt till liv på alvar - så förblev en tröttmössa. Så kan det vara ibland.

 
Mina nya sommarnaglar.

Kommentarer
Postat av: Åsa


Gilla din blogg! Bra inspiration :)
Tack!
Kram

Svar: Tack Åsa, vad kul att du tycker det =)
Läs mer

2012-08-07 @ 23:11:26
URL: http://frknilsson.shapemeup.se
Postat av: mamma

Snyggt, blir så avundsjuk..

Svar: :)
Läs mer

2012-08-08 @ 12:37:32
Postat av: Johanna

Snyyyyggt!

Svar: x)
Läs mer

2012-08-08 @ 13:07:19
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: Annelise

Väldigt snygga naglar Emma:):)

Svar: Tack Annelise :))
Läs mer

2012-08-10 @ 17:04:46
URL: http://anneliseaf.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0