Näst sista ätardagen?

Nästa sista ätardagen idag om jag har otur. Planen är att det kommer behövas tas bort om ett par veckor, då får jag väll fira med gurka dippad i kesella om lördagkvällarna. "Man behöver inte äta för att mys, det går att fira utan att äta hela tiden". M. Eller hur. Ätardagen på lördagar och kcal-höjningen på onsdagar är fasktiskt två saker jag ser framimot i veckorna. Jag är inte skapt för att livet ska vara samma dag ut och dag in. Och absolut inte min mat. Varition i vardagen och god mat till fest är min melodi! Fast den behöver så klart inte vara onyttig för att vara god. Så klart. Får rosta lite rotfrukter och krydda på något spännande vis när det är helg fram över. Men, men det är en senare huvudvärk! Idag har min fridag börjat super härligt med en dryg timmes prommenix innan frukost, eller innan brunch kanske man ska säga med tanke på att jag var hemma strax innan elva i morse. Så skönt att sova på morgonen! Åt nybakade frallor med smör, skinka och ost och några med honung på. Sen blev det lite pyslande i vardagsrummet, lyckade inreda rikigt mysigt även fast vi inte har fått hem någon soffa ännu. Blir så glad när det börjar blir fint här hemma, man trivs så mycket bättre.

Nu ska jag till Sollentuna och fika med Syster och bebis (lite sen tyvärr, skynda, skynda). Sen blir det gymmet för bröst- och magträning innnan bio på stan! Viken dag! :D



Kommentarer
Postat av: Petra

Ja fridagen gör iallafall för mig att det är mycket lättare att kämpa i veckorna. Skulle lätt kunna leva på dietmat i veckorna bara jag har lördagen fri :)



Ha en bra Lördag!!! Hoppas Bion är bra



Kram

2011-09-17 @ 15:41:14
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

ojoj, låter som fin dag:) Ska du kolla på den där "Ap-filmen" he-he... som det talas så mycket om överallt... ;)



Jag gillar också variation i kosten:) Gillar lite olika grejer liksom, det känns spännande och väldigt gott:)

2011-09-17 @ 15:49:27
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Tur att aptiten verkar ha hittat tillbaka idag... och hoppas soffan hinner anlända innan nästa helgs fest. Hoppas bion är bra.

2011-09-17 @ 16:13:24
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0