Hög på socker

Vilken speedad dag jag hade igår! Var pigg som en mört från frukost och hela vägen fram till strax efter midnatt. Städade huset, gymmade, promenerade över en timme och körde dessutom ett intervall/back pass i skogen, kände ändå att jag hade mycket överskotts energi och hade gärna rört mer på mig om jag hade haft mer tid! I vanliga fall brukar jag vara seg i kolan redan vid lunchtid. Tänk vad lite socker kan göra. Eller kanske inte så lite... hm, men i alla fall. Jag startade dagen med vitt bröd med honung på och fyllde sen stadigt på med blanda annat sushi, mera mackor och popcorn framåt kvällen. Tanken slog mig i morse att jag helt missat proteinpåfyllningen under gårdagen. Hm. Så kan det gå. Inte så bra, men förhoppningsvis inte heller katastrof.

Fascinerade ändå vad maten gör för energin! Blir så tydligt nu inne i deffen, man känner av även små justeringar i kosten, men denna urspårade "fridag" var verkligen en topp i bergochdalbanan. Mycket intressant! Bland annat det som är charmen med att hålla på med det här. I vanliga fall hade kanske allt socker bara gjort mig trött och dåsig, men när lagren låg lågt sedan innan blev det verkligen en kick! Hoppas den dröjer sig kvar ett par dagar. Idag har jag vart på över en timmes morgonpromenix och ska strax iväg till gymmet för lite armar och crosstraining. Fortfarande pigg från gårdagens påfyllning!




Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt att känna sig så där pigg :) Jag fyllde oxå på igår och även idag kände jag mig extra stark :)



Kram

2011-09-18 @ 18:04:19
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

Låter roligt och härligt:)

2011-09-18 @ 23:38:17
URL: http://annelise.blogspot.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0