Nu!?!

Nyss hemkommen från en himla bra benträning med Adeli. Blev hårt för benen på ett avslappnat sätt, om man nu kan säga så. Mycket, mycket teknik, lagom mycket vikt och balanserat antal reps. Fick mycket coaching om hur jag ska göra rätt för att minska belastningen på knäna, gav resultat. I vanliga fall brukar jag inte kunna köra ett helt benpass utan att lägga in lite pauser i form av spinning eller magövningar för att ta mig igenom ett helt pass. Men nu gick det! Skönt att få hjälp av någon som verkligen vet hur man ska göra! :D

Vi pratade även ytte pytte om när det är dags att börja smygdeffa. Eller rättare sagt jag frågade rakt ut, mest för att kunna förbereda mig mentalt. - Till sommaren kanske, föreslog jag och tycket jag var ute i god tid. - Mja, du kan väl börja redan nu, fick jag till svar. Nu!?! Redan???? Ja, tydligen skulle det vara bra för att se lite mer av hur jag ser ut under mitt mjukislager, så man vet vad man ska lägga krut på. Det var den mentala förberedelsen. :o Några morgonpromenader och gärna minst ett längre konditionspass i veckan, bör läggas in. Ska dock mjukstarta för att spara på benhinnor och knän. Ännu mera skärpning med maten nu igen blir det också så klart.

Ska fika min sista hembakta kanelbulle i kväll, sen blir det andra bullar av! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Welcome to the madness! Kan va smart att börja lite lätt nu. Verkar ju svinsvårt att tappa ens en gnutta fett ju!

2011-03-30 @ 08:11:36
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Tack, känns verkligen som det är galet när man läser om alla som kämpar med sin deff!! Du är inget undantag :o ;) Hoppas dock att det kommer gå hyfsat smidigt de fösta kilona... (A)

2011-03-30 @ 10:58:54
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det gör det säkert... Första kilona går nog i ett nafs... vätskan brukar ju rinna av snabbt som attan! XD

2011-03-30 @ 16:04:42
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0