Winning-winning!

Man ska inte jämföra sig med andra.... meeeeeen, ibland känns det galet bra att gör det!! Igår var jag bäst på gymmet, alla kategorier!! Låt mig berätta för att få boosta mitt ego ytterligare. ;) På gymmet igår utspelade sig nämligen följande två scenarion:

Senario 1. Trekantsformad kille i 30 års åldern, med väl definierade muskler, kommer in på gymmet och ska köra ryggresningar. Så ska även jag. Killen börjar. Jag börjar. Precis samtidigt gör vi vår första resning. Nästan exakt samma intensitet. Jag håller dock 10kg vikt. Han håller inte i något. Killen kroknar före mig! Jag vinner i både antal reps och vikt!! Woooohooo!! Jag fortsätter kör superset mage/ländrygg, och det visar sig att han kör superset latsdrag/ländrygg. Så vi möts igen. Jag vinner igen! och igen! När jag slagit honom i bäst av tre ger han upp och går vidare till nästa övning. Jag fortsätter. Bäst även i set! \o/ 

Senario 2. Jag kör på med mitt supersett. Parallellt med ryggresningarna maxar jag magen på 8-10 cunches med rep. Vikten är tuuung. Fyra block i multin från maxvikt. Det står 45 på men vet inte om det är vikt i kg eller vad det är. Kör fyra sådana set. I andra änden av multin laddar en kille av belgianbluestorlek för samma övning.  Jag sänker min vikt till 25 och börjar köra sneda set som jag även varvar med rygglyften. Biffkillen kör supersetar inte, han kör vanliga set. Han kör på vikt 40, alltså ett helt block lättare än min uppvärmings vikt! Dessutom blir det bara fyra set för hans del. Wiiiiiinning! Igen!! Jag kör mina "lätta", sneda set i ytterligare fyra set. Sen kör jag några till med vikten på 45. Återigen vinnare av både antal set, vikt och reps! Wohoho...!! x)

Var ett galet ensidigt och intensivt pass, mindre än tjugofem minuter var jag där och körde bara två övningar. Hade bra kontakt i de första sju seten. På slutet kände jag dock inget längre, tillslut gick det helt enklet inte att vare sig cruncha eller lyfta alls. Var tvärstopp. Gryyyyymt. x) Var helt bortdomnad på "mitten" när jag gick hem. Kändes som jag gick runt med en korsett! Nöjd var jag i alla fall, både med min pumpkorsett och med att vara gymmets "Winner of the Day" x)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Härligt när det går framåt och kan utvecklas!:) Bra jobbat!

2011-06-10 @ 14:28:10
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: sannah

men hur vet du att de maxade?

2011-06-10 @ 15:44:51
Postat av: emma s

Cilla: Tack. Ja, alltid roligt när det känns bra =)



sannah: Klart de maxade! Vem satsar på pass med lågreps + lågvikt?! Ser man inte till att alltid vara bredd tävla med grannen i maskinen bredvid är man dömd att förlora!! (vill även tipsa dig om att ta det du läser med en nypa salt. ;))

2011-06-10 @ 16:02:02
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petra

Ha ha ha - så skön du är! Bra jobbat bruden!

2011-06-11 @ 17:13:00
URL: http://www.petrakardell.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0