Träning utan gym

Om en vecka är det seeeemeeeester!! Får säga hej då till gymmet vilket är lite trist, men i stället blir det ju bland annat hej gummiband.! Ska träffa min tränare Adelie idag för ett utomhuspass och lägga upp en bra planering för träning utan gym nu i en månad. Kommer ju befinna mig på en ö mitt i skärgården under hela semestern, så måste få till något som funkar även utan gymmets hantlar och maskiner.

Min tanke är att träna på följande sätt:
  • Träna chins med stång som jag sätter upp i ett dörrhål (har en sån hemma i garderoben)
  • Dipps mellan två stolar
  • Gummiband i alla möjliga o omöjliga vinkar
  • Extra vikt med ryggsäck fylld m. stenar/vattenflaskor att användas vid benträning, armhävningar etc
Ytterligare tips mottages gärna! Finns även goda möjligheter till att simma där ute på ön, men där känner jag mig lite harig. Har blivit badkruka på äldre dar (är ju kallt i vattnet!) plus att jag inte är supersugen på att crawla i full fart över diverse brännmaneter och andra otrevligheter. Nä, bli träning på land för mig. Har dock ett par dagar kvar på gymmet! Måste även komma ihåg att frysa mitt kort så jag slipper paya för hela månaden jag är där.

Nu blir det lite snabb lunchvila i solen!

Bild från wakeboardåkning i midsomras.
Vattentempraturen på västkusten var inte hög och tror knappast
den hunnit bli det sen dess. Bad utan våtdräkt rekomenderas ej!

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fast nu har det varit varmt sen midsommar så nu är det nog betydligt varmare i vattnet... Vi hade ju inte haft varmt alls innan dess typ.

2011-07-07 @ 14:51:46
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Johanna: Mjaa, det är möjligt. Men jag är ändå tveksam till att bada :| i alla fall några längre stunder! ;)

2011-07-07 @ 14:56:16
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med dig! =)

2011-07-07 @ 16:56:27
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Madde

Nä fyy tusan! Jag är oxå världens badkruka.. Gärna mer än 25 grader i vatten o typ 27 på land om jag ska bada :) hihihi!! Skulle oxå hålla mig på land om jag va du ;)

2011-07-07 @ 18:18:48
URL: http://madeleneyourstone.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0