Årets första veckostart!

Idag rullade första veckan på nya året igång...! Enligt planerna var det dags för att pumpa benen. Var ett lite krångligt pass med flera nya övningar som jag har fått av Adeli (PT). Var svårt att få kontakt i ett par av dem då jag aldrig kört dem tidigare och var tvungen att fundera mycket på tekniken. Tex ingår nu mera en "utfallsövning-i-smithmaskinen-och-med-steppbräda" i mitt benprogram. En mycket bra övning som tog bra med instruktören instruerande bredvid, själv var det lite svåtare at få till det. Blev ordentligt svettig och även lite skakis fram emot de sista repsen, men kontakten var ytterst opålitlig. Kände lite ibland, ibland inte. En annan ny övning är raka marklyft, även dessa i smithen och med steppbräda. Den gick inte alls. Först kom jag knappt ihåg hur jag skulle göra och sen jobbade mest ryggen fast det var tänkt att baksida lår skulle koppla in. Märkligt. Körde på i alla fall och fokuserade stenhårt på tekniken i stället, hoppas på mer kontakt när rörelserna kommer naturligt!

Annars var mina knän inte hundra idag, tror att det kan ha och göra med promenaden i kylan igår. Efter som jag inte har vidare tunga vikter just nu, så körde jag på 3 set per övning trotts att det kändes. Tror inte det gjorde någon skada. Får se hur det känns under nästa veckas benpass och se om det är något som är på gång eller om det bara var tillfälligt.

Hur som var det ändå ett under omständigheterna ett bra pass. Bra fokus och närvaro. Har även börjat leka mathittler nu igen. Idag var första dagen och så längt har det gått fint x)

Imorgon är det jobb igen och sen blir det rygg och biceps på kvällen. Egentligen ska det vara bröst och triceps imorrn, men då jag mixade till det lite under nyår så har jag fortfarande träningsvärk och tror därför en tillfällig rockad har sina fördelar.

Natti!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0