Nytt, nytt, nytt!

Nytt upplägg med start på måndag! Som jag dock delvis redan tjuvstartat idag och igår. Ups. Kommer vara tungt, tungt på gymmet plus droppset. Börja med vikter där jag klarar 4-6 reps per set, minst 5 set per övning. Sen droppset på det, upp med nästa vikt och köra på med mera reps! Grymt, det är den absolut roligaste sortens gymträning! Axlarna kommer dock få ännu mer träning och kommer ligga på ett eget schema med max 4-5 dagar mellan träningspassen. Två gånger i veckan vore super, men har lite svårt med återhämtningen med så tajt schema, så valt upplägg kommer fungera bättre!

 

Nya burnies. Jag kommer även börja ta hjälp av två burn-produkter för att speeda på deffen. Diet-fuel och riped-fuel, båda från Twinlab. Start imorgon måndag!

 

Nytt kreatin. Nytt för mig och jag har faktiskt ganska höga förväntningar på just denna. Ska ju vara en klassisk och beprövad prestationshöjare som har hängt med länge. Tar dock ett litet tag för kroppen att ladda på med hjälp av det så måste vänta lite innan den kan utvärderas.

 

Nytt prework out, har provat det omtalade no-preload från Olimp med start från igår. Måste säga att det faktiskt var ett rikligt grymt pass igår. Tror det var en hel dels no-preloadens förtjänst. Pillade först i mig två kapslar (rek. dos är fyra) men kände absolut ingenting så tog ytterligare en och då blev det fart på kroppen och den där lätt stickande känslan smög sig på i fingrarna. Glad att det bara var det, andra preloads jag testat har jag blivit stickig i hela kroppen och det är inte en känsla jag gillar. Denna gav mycket skjuts i träning utan stick, mycket bra! Ska se om den funkar lika bra under dagens pass.

 

Nya löparskor slash powerwalkskor. Skorna med det snygga namnet "Nimbus Gel 13" kostade nästan som en mindre laptop, men jag har många bra argument och förklaringar till varför jag behöver just dem ;) Supersköna och med mycket, mycket dämpning och stadga, speciellt utprovade för mina fötter på Löplabbet. Jag börjar redan förälska mig så smått i dem och deras fulsnygga design.

 

Oj oj, nu kryper det i kroppen av no-preloaden, måste hoppa i väg till gymmet! :D

 

 

Mina nya fulsnygga dojor...! x)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tuffa skor. Jag gillar Asics! =) de kan du nog ta dig många mil i.

Minst 5 set, plus dropset... galet mycket men det låter roligt! kör så det ryker!

2011-08-21 @ 20:59:42
Postat av: emma s

Annonym (johanna?:P): Ja, det är mycket, men blir inte jättemånga dropp..! :)

2011-08-21 @ 21:10:22
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Snygg färg!

2011-08-22 @ 00:29:06
URL: http://Supershero.shapemeup.se
Postat av: Annelise

Nytt & underbart!!!:):):)

Coola skor!!!

2011-08-22 @ 09:17:25
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: Johanna

Oj, varför blir de flesta av mina kommentarer anonyma för... Mystiskt... men bra att du förstod att det var jag! =)

2011-08-22 @ 11:43:18
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0