En ulv i fårakäder

Allt är inte alltid vad man tror att det är. Gårdagens tur till Löplabbet innebar inte bara nya skor utan även en pratstund med den kunniga och pålästa personalen där. Jag gnällde helt naturligt över mina dumma benhinnor, just efter som jag tyckte jag behövde extra mjuka skor pga. detta. Tjejen som hjälpte mig var utbildad naprapat och efter några korta frågor, en stunds diskuterande och lite klämmande på mina ben kom hon fram till att det antagligen inte alls är mina benhinnor som spökar, utan bara musklerna längs benet som svider. Dels trodde hon de var otränade (!)... blir alltså till att göra ännu mera styrke- och balansövningar för benen då! Dessutom trodde hon musklerna runt benet kunde smärta när de måste jobba extra för att lyfta med sig/balansera upp mina ofta oknutna skor. Även det faktum att mina dojor är över 2 år gamla trodde hon var en del av orsaken. Mycket bra och konstruktiva idéer! Det bästa av allt är att musklerna inte är i samma behov av vila som om man har problem med benhinnorna. Att undvika promenader, genom att t.ex. cykla i stället, gör ju inte precis dessa små muskler starkare. Så mera promenader till mig! Wii...! Tycker det är så vansinnig härligt att vara ute och gå, men har blivit väldigt lite av det på sista tiden just därför att jag tyckt att benhinnorna krånglat. Så ser mycket positivt på prognosen!

Ska ägna kommande veckan åt att utvärdera det tjejen sa och prova gå mera, om det är som hon säjer ska jag kunna knata på relativt obehindrat utan att smärtan ökar. Ska ju till och med försvinna när musklerna blir starkare. Hoppas på detta! Mera promenader till mig! :D

 

På promenad, mera sånt!

 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohooo... gud vilket positivt besked. Bara till att träna upp de små rackarna nu då. Inga problem för dig... och se till att knyta skorna! =)

2011-08-22 @ 08:57:02
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Det låter ju kanonbra Emma, bara att promenera iväg med Ros-dojorna;) bland rosbuskerna;):):)

2011-08-22 @ 09:24:00
URL: http://anneliseaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0