Masteruppsats 2010



Jag lyfter blicken mot skyarna, drömmer om världar jag aldrig sett men ändå känner längtan till.
Jag vill ut, jag vill flyga,  jag vill se världen från ovan och känna hur mina vingar bär mig.
Jag vill resa mig och gå ut genom dörren, den som håller mig instängd här i det dova.
Allt är vitt hos mig och allt är ljust runt omkring  mig, men ändå ser jag inte.
Jag vill inte stanna nu, jag vill fram, mot friheten, mot rum utan väggar.
Jag är fjättrad i mig själv, med mina val sitter jag tungt där jag är.
Låt mig bli klar, låt mig få känna mig nöjd och släpp mig lös.
Alltid finns jag här, inte närvarande, tankarna lång borta.
Målet är synligt, men samtidigt som det driver mig,
så håller det så hårt i mig att jag inte ser ljuset.
Jag vill, jag ska, vissa säger att jag måste.
Jag samlar mig igen, tar satts framåt.
Låt mig se, låt mig känna lättnad.
Jag vet, jag är nära. När vägen
känns som längst är målet
som närmast. Så nära
har jag aldrig varit.
Fem års studier
är snart
slut.

3

Dagar kvar till Deadline.


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad fint =).



Ja, vi får väl bilda en sån klubb, så att man inte känner sig ensam när man sitter där hemma och inte kan träna och det känns som att alla andra i hela världen kan det, hehe =).



Vad är det du pluggar?

2010-05-05 @ 22:21:14
URL: http://petrahansson.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, jag läser ekonomi, men BARA en KY-utbildning till redovisningsekonom som är två år lång. tar examen nu i juni =). Men tycker det är ganska skönt att plugga, så jag hade gärna fortsatt, hehe.



Du har ju fått kämpa lite mer för din examen =).



Jag tycker faktiskt det är riktigt roligt att plugga. Är dock ute på praktik nu i nio veckor. Men håller på med examensarbetet samtidigt. Men vårt examensarbete är att göra ett bokslut och en årsredovisning för ett företag och sen skriva en rapport på ca 20 sidor om det företaget. Så det känns inte lika svårt som ditt. Har du kommit fram till nåt bra då i ditt arbete?

2010-05-05 @ 22:38:08
URL: http://petrahansson.blogg.se/
Postat av: browneyedgirl

Härligt och bra kämpat =) Tänk vad stolt du kan vara sen när du tar din examen...ha en skön dag nu!

Kram från mig

2010-05-06 @ 09:24:06
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl
Postat av: Kate

Aaah, vad fint skrivet! Och LYCKA till framförallt!!



Kram :)

2010-05-06 @ 19:11:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kattaskrivare
Postat av: Petra

Ja, det är riktigt bra med praktik. Vi har haft 27 veckors praktik sammanlagt. Det är typ där man har lärt sig allt... Jo, det är väl större chans men tyvärr så har den redovisningsbyrån som jag är på tappat kunder så de kan inte ge mig jobb, tråkigt!



Har du nåt jobb på g då?

2010-05-06 @ 19:55:59
URL: http://petrahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0