Lugn vecka enligt planeringen

Idag var veckans tredje och sista pass. Blev lats igen. Är extra inne på just latsen, är just nu den del av mig som jag känner att jag har minst kontakt med. Kan inte känna mycket alls där och tänkte därför att det var smart att köra det nu efter vilan, med lite extra energi i kroppen, även om det var just den delen jag tränade sist. Hur som helst. Dietande har gått förvånansvärt bra denna veckan, hållit mig till min målsättning alla planerade dagar utom en.

För att lyckas hålla mig på banan gällande dieten så har jag kört ett bra för mig, men förvisso aningen tidskrävande, system där jag leker viktväktare, fast med riktiga kcal. D.v.s., jag har min dagsmängd att spela med. Vill jag lägga allt på chips, dipp och Cola, varsågod (blir tyvärr inte så mycket föda då). Men vill jag orka med vardagen och träningen får jag vara lite smart och satsa på annat till största delen. Har funkat bra alla dagar utom den dagen jag skulle "spara ihop" till en flaska vin senare på kvällen.... gick så där på alla möjliga sätt den dagen kan man väll säga, utan att säga för mycket. Innan jag började min dietperiod trodde jag att jag skulle ha våldsamma argumentationer med mig själv. Som jag på något konstigt sätt, hur jag än gjorde, skulle förlora i slutänden. Men det har inte varit riktigt så, även om jag har vart tvungen att tänka till både en och två gånger så har jag lystna lydigt på mig själv tillräckligt ofta för att håll mig inom mina utsatta ramar. Underligt, men självklart mycket bra! Är hungrig jämt och alltid i vanliga fall så förväntade mig att mängdbegänsningar på intaget föda skulle leda till fasliga våndor. Trodde innan att jag skulle dö, men det verkar gå okej på något sätt, jag lever fortfarande! Vad jag är mest fascinerad över just nu är hur otroligt mycket mer jag äter i vanliga fall. Konstigt att jag inte har gått upp mer i vikt än vad jag har!

Är egentligen inte så mycket att orda om träningen, har ju inte vait många planerade pass p.g.a. resande och diverse övrigt liv, men de jag har kört har gått helt ok. Dock märkte jag nu idag på sista latspasset att min tidigare inställning att "jag orkar lyfta lika mycket oavsett hur mycket eller lite jag har ätit", "jag är viking, jag kör på" och "det är bara mentalt hur mycket man orkar lyfta" osv har fått ta ett steg tillbaka. Man (jag) pallar inte lyfta vare sig bra eller mycket när armarna svajar och benen geléar sig vill gå ut genom gymdörren. Måste sänka ett litet hack här och där. Jag är tydligen mer än mitt huvud. Det finns något nedanför halsen som i allra högsta grad har sitt att säga om hur mycket (eller lite) jag orkar lyfta. Ännu en underlig insikt. Kan vara bra att veta. Kanske.

I alla fall. Ny vecka imorgon. Mera planering kommer då! Är nu hemma i Gbg och joinar upp med andra halvan av motivations crewet imorgon igen på gymmet...! Grriiiimi! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0