back at the crime scen

Idag har jag hunnit med att springa dryga 5km, åka till Katrineholm och slutligen ha agilitykurs tillsammans med Tossa. Riktigt roligt att hålla kurs igen! Även om jag egentligen var tänkt mest som side-kick till Tossa så kom jag in i det himla fort, trotts att det var fem år sedan sist. (Shit vad tiden går.)

Löpningen gick helt okej. Inte lika superbra som förra gången men helt klart på  pluskontot. Fick håll lite då och då och under vissa bitar, främst uppförsbackar, även kraftg andnöd. Men jag pinnade på i alla fall och kände mig nöjd med mig själv. Fick pepptalka mig upp för sista backen. Gapade (i mitt huvud givetvis) på  mig själv att backen var "omöjlig och att den nog inte gick att klara alls, fram för allt inte om jag samtidigt försökte spurta upp för den". Funkade bra. Konstigt så där, om jag intalar mig själv att det "bara är en liiiten bit kvar", att jag "snart är klar" och att jag "har vart så duktig som klarat mig så här långt" så får jag lust att ge upp på en gång. Måste tro att det är svårt eller för att vilja fortsätta, vet inte riktigt varför men jag funkar tydligen så. 

Uppvärmd och klar efter löpningen slog jag rekord på omvändachins! Tjoho!! Fem stycken gjorde jag! Grymnt bra, nu mera håller jag dessutom husrekord då Niklas inte har gjort mer än fyra på raken! x) Jag utmanar, jag leder, jag chinnar mera. Vanliga chis går dock inte alls, i alla fall om jag ska göra dem hela, klarar ett par om jag får fuska och börja med lite lätt böjda armar. Men det kommer, det kommer!    
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0