Matcoachad

Hm. Det något underliga är att jag gått och skaffat mig en privat matcoach, eller kostrådgivare kanske man ska säga. Jag tycker jag har bra koll på min mat med matlådor, planering och ett hyfsat begränsat intag av sötsaker. Jag har koll. Jag har inga problem. Men tydligen finns det människor i ens omgivning som är mer uppmärksamma än en själv. Tydligen så har jag ont i magen ganska ofta. Inget jag själv reflekterat över men detta har fått en person i min omgivning att reagera. Så, min matcoach utämde sig själv. Någon som satte stopp för några av mina käraste ovanor. Någon som handgripligen stoppar mig i vardagen. De största förändringarna är indragning av kaffe. Tydligen så är inte 7-8 koppar om dagen häslosamt. Tydligen ska det vara en anledning till att jag var och varanan dag börjar få lätt magknip framåt eftermiddagen. Min coach är påläst. Dessutom har mitt periodiska missbruk av tuggumi fått stryka på foten. Jag har fått stränga order om att inte knapra i mig ett paket om dagen. Inte ens om det bara händer en dag i veckan. Just för att inte heller tuggumi är magens bästa vänn. Min matcoach är där i mot min bästa vän.

Min matcoach är min älskade sambo.    


Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja Niklas (och Emma också så klart)!!!!

2012-03-29 @ 18:52:49
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0