I stora lass

Nu mera bor vi fyra stycken i vår lilla lägenhet. Förutom Niklas, Jag och Husmusen finns nu mera även Glassmaskinen. Man kan kalla den vår nya kärlek. I en vecka har den fått stå ensam i frysen - man ska minsann inte göra glass på vardagar har jag haft som manta. Vem vet var det slutar om man börjar med det. Men nu till helgen har den påpassligt nog fått visa vad den går för. Den går helt klart bra. Mycket bra. Jag har velat haft en länge -  man kan ju både göra goglass men även skojjiga proteinvarianter med kesella eller keso, eller sorbet med bara frukt och fun light, osv. Men trodde att glassmaskiner var stora, dyra och krångliga så därför har det inte blivit av. Jag gjorde väll ingen vidare research heller om jag ska vara ärlig. Men i förra veckan sprang vi på vår nya lilla vänn inne på Jula, tvåhundra kronor och lagom stor att trycka ner i ett frysfack. Hittat!
 
Första satsen blev en vanlig, klassisk gameldags vanlijglass, hittade ett bra recept på Kryddburken.se som jag följde på ett ungefär. Det där med att följa recept, eller intruktioner i allmänhet, till punkt och pricka är inte min grej riktigt - till min pojkvänns stora förfäran. Men gott blev det! Senare idag ska jag vara kreativ med ett par chokladglassrecept. Kan inte bli annat änn bra ;)
 
 
 
 
 
 
 
G. L. A. S. S. S. glassen heter Glasssss....!
(sjung med Blossa julglöggs melodi)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Smaskens!

2012-07-21 @ 19:32:26
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: Annelise

Ha-Ha-Ha naaam; men det är ju glas(s)klart att detta blev kalasgott!:):):)

2012-07-21 @ 20:29:28
URL: http://anneliseaf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0