Grym träningsstart - på skoj!

Idag gick jag fullkomligt bananas i gymmet! Första träningen på en evighet kändes det som. Jag var som en kalv på grönbete! Hade absolut ingen strategi när jag gick till gymmet, visste bara att jag ville prova på frivändningar och testa chins och dips för att sätta ett startläge inför F5 träningen. Denna brist på planering i kombination med att jag befann mig på ett för mig nytt gym, SATS Sudbyberg, gjorde att jag var minst sagt irrationell och lynnig i val av vad som blev tränat. Underbart!  Jag hoppade gladerligen runt bland alla maskiner och fria vikter, värmde upp med axelpress och armhävningar på bänk. Sen tänkte jag värma upp ryggen med, men ångrade mig och gick direkt på maxning av chinsen. Sen blev det frivändningar i högreps, följt av axlar med droppsett och supersett. Lite mera ryggträning i form av cable crossovers (heter det verkligen så?) riktigt tungt, 6 reps per sett. Droppade sedan vikten och ökade repsen. Efter detta kom jag hastigt på att jag missat dipsen så pep iväg till dipsställningen och försökte mig på en maxning. Avslutade sedan med att sparka ner gymmets boxningsäck i drygt 10 minuter. No hands! Bara sparkar. Galet vad kul det är att göra sånt som kroppen kan av sig självt, bara att slappna av och låta benen jobba. Totalt blev passet 50 minuter och jag tror på träningsvärk imorgon.

Hur som helst, hur gick det med chins och dipsen då? Av chinsen klarade jag max 4 stycken i ett sträck. Visserligen långt från mitt rekord på 8, fast ändå fler än jag trodde jag skulle klara. All jul- (och mellandags) mat har gjort mig tung och brist på ordentlig träning har inte direkt gjort mig starkare. Så jag hade förväntat mig som bäst 2, vilket är lång i från mitt rekord. Men, men nu har jag i alla fall en början och något att utgå ifrån! Dippsen gick så där då ena axeln sa ifrån rätt tidigt och jag ville inte pressa på den i onödan. 6 dips stannade min maxning på. Jag vet faktiskt inte exakt vad mitt rekord på dips ligger på men nog har jag klarat en bit över 10. Även där en siffra som inte ska vara för svår att slå alltså.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Enligt den länken du la in så heter det kneeling lat pulldown. ;)

Chins och dips tycker jag är knepigt... ibland kan det gå super och ibland känns man som en blyklump, även om vikten är densamma... men nu var ju vikten iof högre för dig än när du satte rekord... men du är nog snart tillbaka på samma antal, eller fler ^^ snart!

2012-01-08 @ 20:49:14
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0