Grymt pass!!

Idag blev det ett riktigt grymt rygg- och magpass! Ryggen kändes extra awesome med mycket och bra kontakt. Var och tränade på SATS Stadshagen tillsammans med en jobbarkompis. Man får allt lite extra skjuts när man tränar med någon annan. Grym kontakt fick jag i ryggen, körde ganska tungt med 6-10 reps per set, ca 4 set per övning. Jag supersettade en del och körde vartannat set mage varannan rygg. Orkade jobba på mycket bra med ryggen och tror faktiskt att jag satte en eller ett par person bästa! Har dock inte sten koll på mitt max, när det går som bäst brukar det nämligen vara på såna här pass, när jag drar och sliter lite här och där, för fulla muggar och för skojs skull. När jag ska mäta och hålla på blir det trist och jag tappar både glädje och styrka. Hur som helst, tror inte att det tidigare har visat 65 kg i rodd maskinen på hela 5 repetitioner? Kändes grymt i vilket fall! Blev ett riktigt köttigt pass på hela 70 minuter. Fick dessutom tips om massa nya magövningar, sådana som inte isolerar enbart magen utan som är aningen mer "funktionella". Vissa var riktig bra och jag kommer defenitivt lägga in ett par av dem i min repertoar.

Avslutade träningskvällen med ett Max-puls spinningpass. Sjukt vad man kan ta ut sig. Sjukt vad mycket mjölksyra kroppen kan producera. Och sjukt vad för små luftvägar det känns som man har. Höll bokstavligt på att avlida, trodde jag skulle kräkas - men det gjorde jag givetvis inte. Kändes som sagt galet jobbigt, men ändå på något underligt sätt så kändes det som om jag inte riktigt kramade ur max. Blev ju för slut för att orka pressa upp pulsen efter ett tag. Svårt det där. Man kan alltid öka. Men inte idag tydligen. Men kanske det som är meningen med maxpuls? Tror ändå jag skulle kunna maxa mer en annan gång med lite mer träning och bättre strategi på själva klättringen upp till maxpulsen. Får se när det kan bli nästa gång. ;)


I'm back!

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0