Formtoppning!

Våren och början av sommaren innehåller ett gäng träningsmål där och då ska jag ha en toppad superform! Imorgon hoppar jag därför på vårens formtoppning. Träningen ser ut som nu, varvar kondition och styrka med olika fokus varann vecka.  Från och med nu och ca 10 - 15 veckor framåt är det en uppstramning av kosten - bara bra mat i rätt mängder som gäller. Det är absolut ingen deff som liknar den inför Body Fitness debuten, men en mer deffad och synligt stark kropp är ändå målet. Äta bra, träna bra - bli stark och toppad till vårens utmaningar!

Eftersom min träningsidé är hyfsad utstakad, om än med rum för ändringar längs vägen, är det nu kosten som ska få mer uppmärksamhet. Jag gillar variation och att hålla strikta måltider är något jag helst håller mig ifrån om det inte är absolut nödvändigt. Därför väljer jag att jobba på ett mycket beprövat och klassiskt vis, jag räknar kalorier! Jag har gjort det förut och även om det kan uppfattas som nördigt av många, så är det enligt mig det absolut lättaste och tydligaste sättet att ha koll på vad man äter. Att använda konkreta siffror gör att man ser och förstår vad man äter extremt tydligt. Finemang även då jag kan äta precis vad jag vill (typ), så länge jag håller mig under dagens kaloribudget. Viktigt så klart att se till att balansera upp det med vettiga mängder kolhydrater, fett och så klart... protein! Till veckans matlådor har jag därför antecknat hur jag har gjort dem och räknat ut exakt hur mycket energi recepten innehåller. Dock har jag inte räknat på exakta mängder protein och kolhydrater, men där litar jag som sagt på min känsla och har även sneglar på tidigare dietupplägg. Under kommande veckor kan det hända att jag lägger in ett recept eller två här i bloggen, kommentera gärna om ni har idéer på recepten eller om ni har andra bra recept.

Så... mot formtoppning 2012!




Mot en stark sommar!





Kommentarer
Postat av: Annelise

:):) ja nu jäv**r är det bara att sikta emot nya toppar;):):)

Så fin du är på bilden!:) Glad tjej:)

2012-01-22 @ 22:16:09
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0