One Whey

Proteinpulver kan vara så sagolikt gott. Eller så grotteskt äckligt. Jag har ännu inte hittat min solklara favorit, utan hoppar runt och provsmakar lite olika. Nu har turen kommit till One Whey, Finessgurus eget märke.

Först, innan jag köpte burken, tilltalades jag av att det känns som ett ekologiskt och miljömedvetet alternativ. Den rena vita designen förstärker den tanken. Men nu när jag ska läsa mer om produkten i research syfte så inser jag att det faktiskt inte verkar finnas särskilt mycket miljötänk överhuvudtaget. "Det bättre alternativet" använde Finessguru som slogan. Men det har kanske inget att göra med miljön? Hm. Lurad? Eller är det bara min egen fantasi som skenat iväg i jakten på miljömedvetna alternativ? Hur som helst har jag provat smaken Choklad Hasselnöt. En ganska söt historia men ändå med bra autentisk smak. Det smakar verkligen både choklad och ett påtagligt inslag av hasselnöt. Än så länge tycker jag om den men är ändå glad att jag bara köpte ett kilo. Tror att risken är över hängande att jag tröttnar på den efter några veckor. Den söta smaken gör sig dock otroligt bra tillsammans med kaffe! Blir som kaffe med hasselnötsyrup! Jag som gammal latte-yankee tycker detta är strålande. Kommer definitivt kunna köpa samma smak igen bara därför. Ett annat plus är att den blandar sig otroligt lätt med vatten/mjölk. Provade t.ex. att röra ner en skopa i bara ett par teskedar mjölk för att få en sån där härligt kletig konsistens, något som inte går med alla proteinpulver, men detta funkade fin fint. Dock var det ingen hitt att äta den så pga. den söta smaken. Priset är också helt ok med de knappa 150 kronorna som burken kostade.    

Kort kan One Whey Choklad & Hasselnöt sammanfattas genom att säga att det känns som ett pulver med bra kvalité och trevlig smak, men tyvärr alldeles för söt för daglig användning. Ett minus även för att den inte alls är så ekologisk som den verkar. Plus för den snygga utstrålningen eller förpackningen och imagen som reklamen för produkten förmedlar - för, ja, jag äter även med ögonen. Totalt får den godkänt med 3 av 5 hantlar, hade kunnat bli mycket mer utan den söta smaken.






Kommentarer
Postat av: Cicci

Prövat Charlotte Perrellis grejjer??

Det ska tydligen vara sjukt gott!

2012-02-06 @ 21:32:16
URL: http://www.ciccisnotebook.blogspot.com
Postat av: emma s

Jasså? Kanske får testa någon gång då ;)

2012-02-06 @ 21:53:00
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petig pojkvän

Smakar ju bara äckligt sånt där! :D

2012-02-06 @ 21:59:32
Postat av: Emma s

Petig pojkvänn: Du har ju inte ens provat ;) try it tomorrow !

2012-02-06 @ 22:48:27
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag hatar när man tror att man köpt nåt ekologiskt/miljövänligt men att det sedan bara visar sig att man misstolkat en text/trott det bästa om tillverkaren :P

2012-02-07 @ 11:07:57
URL: http://missfitforfight.shapemeup.se
Postat av: Josephine

Kul med en opartisk recension av denna. Bra blogg btw!

2012-02-07 @ 17:00:52
URL: http://josephinemarialinnea.blogspot.com
Postat av: emma s

Lovisa: Ja, verkligen! Man letar och letar bra miljöalternativ och så när man tror man hittar så visar det sig vara fel. :O



Josephine: Japp, opartisk är det bästa =D



2012-02-07 @ 20:36:32
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Annelise

Denhär produkten låter som ert alternativ att ha på hyllan och plocka fram i helgerna:) Variation är A och O även i proteinpulvervägen;)

2012-02-08 @ 06:04:05
URL: http://anneliseaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0