Bra avslut på veckan!

Igår blev det 2 timmars lågintensivcardio, triceps träning plus ett gäng magövningar. Inledde starkt med en före-brunch-prommenad på dryga timmen, rikigt bra att benhinnorna faktiskt inte krånglade nämnvärt! Skog och mjukt gör minsann livet lättare för dem. Och jag älskar skog. Har även hittat ett skojigt utegym/hinderbana inte allt för långt hemifrån så ska provas någon dag. Spännande skog det där. Efter diverse pyslande hemma var det dags för pass två, en timme på crosstrainern. Vet att jag egentligen borde kört styrkan först, men jag blir så less på all denna detaljstyrning ibland och måste protestera lite så gott jag kan utan att det gör för mycket skada. Var ju bara lite triceps och mage jag skulle köra så. Gick i alla fall mycket bra med tricepsstyrkan, gillar när man är så där totalt uppvärmd som t.ex. efter en timme på crossen, plus att maten från gårdagen fortfarande bidrog med energi. Magen gick lite trögare, körde ett par magövningar i lördags och inbillade mig att det inte tagit något så vill köra lite till. Min uppfattning var att jag inte hade någon träningsvärk nämligen, något som jag snabbt omvärderade när jag gjort ett par situps/fällknivar/båtar. Pinade mig igenom alla tre tänka seten på övningen men fler en en övning bidde det inte.


Se så roligt det kan vara med magträning!
(bild från Gbg-träning för ett tag sen)


Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt :)

Tänk om jag kunde se så där glad ut när jag tränar mage ;)

2011-09-19 @ 17:19:29
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Johanna

Du är duktig som kör mage så ofta och hårt, men det kanske inte är någon konst när man tycker att det är kul att köra mage. Snygg bild, måste va en otroligt skicklig fotograf! ;)

2011-09-20 @ 09:11:36
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Petra: Haha, blir väll lite skillnad på hur man ser ut i vanliga fall när man kör mage och när man kör mage med en kamera blixtrandes i ansiktet :D



Johanna: Ja, otroligt hög kvalité på bilden! ;D

2011-09-20 @ 12:26:27
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Annelise

Så fin och glad tjej:)!!

2011-09-20 @ 20:45:51
URL: http://anneliseaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0