Smart matlagning med variation!

Lilla kokboksskolan för lata matlådebehövanden. Gör en grundgryta med relativt neutral smak. Idag har jag t.ex. gjort en kyckling gryta med kyckling, gul lök och lite vitkål, kryddad med salt, peppar och vitlök. Sen preppar du valfritt antal matlådor med olika kryddningar. Jag har själv gjort fem matlådor med lika många olika kryddningar som du ser på bilden här under. I vissa lådor kan man även ha i t.ex. fryst bockoli eller varför inte brysselkål eller vad man nu tycker passar med respektive kryddor. Ett ekelt sätt att äta hyfsat varierat och ändå, så här i defftider, kan man få i princip samma innehåll rent näringsmässigt!  

Menyn från vänster: Kryddig chilliblandning och rökig tabasko, Carbonarakryddor och vitlök, Curry orginal, Pizzaflavour (organo och andra pizzakryddor) och slutligen en helt neutral låda som jag planerar ha i en gnutta tomatkross i.

Bon appetite...!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Smidigt och påhittigt!

2011-11-16 @ 15:35:21
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Smart, ja:)

Kryddor är A och O! Kan få samma rätt att smaka helt olika:)

Jag kryddar också min mat ganska så mycket och varierar jättemycket, älskar kryddor och örter!

2011-11-16 @ 17:49:05
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0