Det absolut sjukaste jag har gjort

Vist kan man säga att hela fitness karusellen är lite galen. Men detta tar priset. I alla fall för mig. Här och nu har diciplinen nått sin absoluta topp. Om någon berättat för mig för tio veckor sedan hade jag bara skrattat åt dem och sagt att det var helt otänkbart. Nu när jag gjort detta är inget omöjligt.

Jag har bakat utan att smaka så mycket som en gnutta. Inte något. Jag går på slutspurten av dieten och det finns få saker jag creawar så som choklad. Och jag har gjort chokladglass. (Lite vatten skulle i och för sig inte heller vara fel, med tanke på att jag har ranson på det med nu - men det är en parentes i sammanhanget.) Jag har av en del av mina sparade äggulor gjort en massa glass. Tortyr kan tyckas. Och ja, på ett sätt. Men samtidigt härligt att veta att sådant snart är lovligt igen! Fyra smaker gjorde jag. Pepparkaka och ischoklad - en julspecial! Sen en med bär och sylt. Vanlig vanilj med chokladkross, nötter och mandel. Och så sist och den (antagligen) godaste - chokladglass med krossad Plopp!!! Gud vad gott det luktade. Niklas fick provsmaka av så det smakade som det skulle och det verkade det göra. På söndag kommer även jag att veta hur bra det blev! Hur som helst - mirakel kan hända och ett hände idag. Emma bakade utan att smaka - jag som vanligen äter upp lite mer än hälften av ingredienserna innan allt är klart... Kors i taket!

 


Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Ge mig lite av det diciplinet tack =) Kramen

2011-12-01 @ 06:54:40
URL: http://blogg.mama.nu/browneyedgirl
Postat av: Johanna

Ujujuj, jag kan tänka mig att det tog viljestyrka!!! Men tänk vad gott på söndag. Då är ju allt klart. Slipper du slösa tid på tillredningen utan det är bara att äta! =)

2011-12-01 @ 11:49:13
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0