Uppföljning vecka 20, dietvecka 3

Så här har vecka 20 sett ut:


Söndag:

Cardio:
Promenad 70min, Spining 15min
Styrka: Bröst

Måndag:
Cardio:
Promenad 50min + 25min
Styrka: vila

Tisdag:
Cardio:
Promenad 50min + Spinning 15min
Styrka: Mage

Onsdag:
Cardio:
Spinning 20min
Styrka: Axlar

Torsdag:
Cardio:
Promenad 50min + spinning 35min
Styrka: Ben

Fredag:
Cardio:
Promenad 40min
Styrka: Rygg

Lördag:
Cardio:
Spinning 40min
Styrka: Biceps + Mage


Styrketräningen har gått bra även denna vecka, så när som på en mindre motivationssvacka i mitten av veckan. Cardion har gått med varierade framgång, krånglande benhinnor har gjort att promenaderna inte fungerat. Mina planerade 12 cardio tillfällen ramlade ner till 11, inte en helt dålig siffra men 4 av dem var kortare än 30 min vilket jag inte tycker är helt godkänt. Sist men inte minst har vi kosten som fungerat fint fram tills fredag kväll då den totalt fallerade.... som vanligt. Hade någon idé om att om jag tog en ätarkväll på fredagen så skulle jag kunna köra lördagen som vanlig diet dag. Fin tanke, men fungerade inte i praktiken. Ätardag även hela lördagen. x)

Inför vecka 21. Styrketräningen har ju fungerat bra, så kör den som vanligt. För att få cardion att funka bättre, kommer jag gå upp tidigare och spinna ett par dagar denna veckan, planerar att morgonspinna måndag, onsdag och torsdag. Sen blir det vila/kortare promenad tisdag och långprommenad fredag, då har mina benhinnor förhoppningsvis bättrat sig ordentligt. Helgen blir spinning eller promenader helt  beroende på benhinnorna. Inför kommande vecka har jag skärpt upp min diet ytterligare, kommer att använda våg när jag gör matlådor istället för ögon- och decilitermått. Efter som helgerna verkar vara min akilleshäl, får jag satsa på att bli ännu bättre på de vardagar då jag faktiskt har mycket bra disciplin. Och ingen tjuvstart av ätardagen på fredagen.. får vackert vänta till på lördag denna veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0