Träningsveckan som gått

Det här är en av de sämre träningsveckorna på mycket länge. Av någon anledning har det varit konstant tidsbrist på kvällarna. Har haft en massa ärenden som inte kunnat vänta (torsdag), allmänt taskig uppfattning om när gymmet egentligen stänger gjorde att det bara blev 30min träning (fredag) mätning på PT-träningen minskade träningstiden (tisdag), bröllopsfirande trumfar träning (lördag) helt seg i bollen och snuvig värre (söndag). Sen klämde jag in en vilodag på någon av de två återstående dagarna vilket så här i efterhand inte var helt lyckat. Är i alla fall nöjd med att jag masat mig till gymmet även då det bara blivit korta pass. Inte hållbart att göra så här fler veckor, men nu blev det så, shit happends. Ber till gudarna att jag inte håller på att bli sjuk nu så nästa vecka bli lika illa! :o

Dieten startade i tisdagskväll. Spännande att se hur jag klarar av detta nya och mer restriktiva upplägg. Tycker det är lite väl lite mat till mig som helst äter mat i stora lass. Nu är det yttepytte måltider uppdelat på 7 måltider. Känner mig som en hobbit när det är dags för "second breakfast". Äter två frukostar, en lunch, två kvällsmat och två mellanmål. Även om jag känner att jag gärna skulle äta mer så känner jag mig inte alls trött i kroppen så som jag mins att jag gjorde under min första provdeff för ca ett år sedan. Prioriterar bra mat framför mycket mat. Under förra deffen kunde jag byta ut ett påse popcorn mot en måltid för att jag tyckte att jag hellre ville ha det. Inte så smart ur energisynpunkt... men nu är jag så mycket äldre och visare! ;) Har dragit ner på kolisar och t.ex. plockat bort dem helt kvällstid. Är okej för mig att äta "hur mycket fett jag vill", dock har jag förstått att "hur mycket jag vill" inte alls betyder hur mycket som helst... snarare aningen mer än jag i normala fall skulle äta. Även ätardagen som ligger på lördag är "allt" tillåtet t.ex. en HEL chokladboll eller kanske till och med en halv pizza. Ujuj vad jag kommer kunna gotta. Nu i lördags blev det dock lite mer än en hel chokladboll, på bröllop kan det inte snålas! x) Men annars har jag följt dieten till punkt och pricka! *klappar mig själv på huvudet*

Även gått ok med promenaderna. Mina benhinnor är dock itne helt tillfreds vilket gör att jag måste gå mycket kortare och långsammare vissa dagar. Lusigt med dem faktiskt, gör inte så ont just när jag går men när jag kommer till jobbet och sätter mig ner börjar de värka. Märkligt.

Nu är jag laddad för nästa vecka och hoppas bara den fula förkylningen ger sig av fort och lätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0