Hemkommen från Pite!



Efter äventyr i dagarna tre är jag nu åter tillbaks på Västeråsisk mark. Åkte upp till Pite i söndags via Gävule, Sundsvall och Ume. Pausade i de två sistnämnda orterna för fika och stads-skönhets-bedöming. Sundsvall hade en grym lunchrestaurang men en ful stad om än med skojiga drakar. Ume hade ett dyrt fik men en väldigt fin stad. Stdsbedömingen var jämn, men summasumarum vann Ume, charmig stad! Höga kusten var by the way väldans najs och takar om att åka dit och vandra eller paddla kanot väcktes så smått. Något att rekommendera? Väl i Pite fick vi se hur fröken Charlott och hennes famlij bodde och lede, mycket exotiskt. Husbyggande verkade vara en hobby som var poppis bland alla gennerationer. Även Piteåhavsbad blev inspekterat, ganska coolt med en sån sandstrand mitt uppe i Norrland! Eller i Sverige överhuvudtaget faktiskt. Hemvägen gick med flyg och tåg via Hufudstaden tidigare idag.

Har även hunnit med att springa en runda. Blev en kortis på ca fyra kilometer,  men gick ganska fort och jag var glad att jag kom iväg även fast jag hade rest nästan hela dagen och var allmänt seg. Sprang med motivationen att få komma hem och äta hemma i värmen. Min löpning fungerar lite som tandborstning (uttryck myntat av systeryster) nu mera. Det är bra. Bara att köra, inget att fundera på. "De ä bara å åk." Eller mer "de ä bara å spring" kanske. xD

Nu ska jag se till att göra lite nytta i köket innan stekspaden eller pojkvännen brinner upp.




Kommentarer
Postat av: emliscious

det viktiga är att du kom iväg ut =)

2010-09-23 @ 10:19:42
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0