Sprungen

Idag var det löpning på schemat, tanken var att springa en lite längra runda på ca 7km. Men var otroligt trött hela dagen idag, tackvare att jag slogs med John Blund fram till lite över tre i natt, så när det började dra ihop sig tänkte jag att jag nog egentligen inte orkade mer än en liten kortis runda. Tänkte ut en runda på knappa 6km och snörade på mig skorna. Men så kom lilla ödet in i bilden. Eller lilla glömskan. Knollrade till vägen i huvudet och sprang under fel tunnel under motorvägen, hamnade borta vid Erikslund. Det är långt för er som inte känner till Västerås. När jag sprungit så långt hemifrån tyckte jag att jag lika gärna kunde ta en extra sväng (kunde ju ändå inte bli en kortisrunda, lika bra att köra på o "spara" kortis svängen till en annan dag) :). Så sprang till Rocklunda och hem via MDH. Kände mig sjukt duktig och var säker på att jag sprungit bra mycket längre en en mil. En mil är långt. Tydligen längre än mitt medvetande kan förstå, visade det sig när jag kom hem o kollade på kartan. Knappt 9km hade det blivit till slut.... Så. Inte en mil, men bra jobbat ändå. Nu är jag sjukt slut, blir TV och mys hela kvällen! x) Nu har jag en vilodag och ett styrketräningspass kvar denna sju dagarsperiod.

Imorn blir det lite mera Sthlm får se om det hinns med lite träning eller om det blir vila!  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohooo... härligt sprunget! vad är det för spännande som händer i sthlm idag då?

2010-10-12 @ 10:14:42
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0