Spring! Spring som vinden!

Ni vet de där spingturera när benen känns fulla med energi och med kraftfulla steg tar en fort, fort framåt. När inte ens branta uppförsbackar eller leriga stigar tycks förmå en att sakta ner farten. När man känner hur hela ens organism är på topp och benen spritter och bara vill springa mer, mer. Lungorna och hjärtat slår fort fast utan att man känner den minsta trötthet även efter många, många kilometer. Motivationen flödar så den räcker och blir över även till andra i din närhet.

Jag sprang idag, det var tyvärr ingen sådan tur. Det var en jobbig, skitig och smärtade runda där jag inte heller sprang tillräckligt långt för att ha en bra anledning att lida. Ville ge upp och ringa en taxi som kunde köra mig hem redan halvvägs. Men det gjorde jag inte, jag sprang tjurigt mina 4,5 km och försökte hålla motivationen uppe genom att dagdrömma om de där tillfällena när benen, hjärta och hjärna jobbar ihop och löpningen känns som balsam för själen. Det är lite det som är mitt mål med att springa, att det är så härligt ibland. I början av säsongen är det dock inte lika kul... Hade dessutom planerat trappträning, i sann fitnessanda och för att visa min goda vilja fullföljde jag den med, trotts att jag hellre ville gå in och sätta på en film. Västerås är totalt platt, i alla fall om man jämför med  Bergochdalbanelika Gbg, och de enda vettiga trappor jag vet är inlåsta i Mariaberget, därför fick jag helt enkelt springa i trapphuset. Lika bra som vilka trappor som helst, dessutom kunde man använda hissen på nedvägen :D

Nu ska jag knapra i mig lite fruktsallad och spana Cougar town. Sen är det natti!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha... måste ha varit poppis bland grannarna när du sprang i trapphuset... XD

Jag tycker att de flesta springturer är spåna där plågosamma ena... men man gör det ju i väntan på de underbara... Själv så sov jag imorse istället för att springa... Mycket härligt!

2010-04-07 @ 10:19:47
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma

Haha, klart jag blev poppis! Jag sprang tyst och fjäderlätt (A)

2010-04-07 @ 14:39:42
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Emma.

Tack för din fina kommentar. Jag har svarat i ett blogginlägg angående mat/mål :) Kommer göra en tydligare presentationstext vad det gäller mål i dagarna som kommer.

2010-04-07 @ 22:52:40
URL: http://traningtankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0