Runin' in the Rain

Hade planerat in intervall träning i form av backlöpning igår. Regent strilade ner nästan hela dagen, men jag tänkte inte låta det stoppa mig. Finns alltid diverse anledningar, både bra och dåliga, att skippa träningen, jag tycker inte att lite stillsamt vårregn är en bra anledning. Gillar faktiskt lite strilande regn, man blir inte så varm som man blir annars - gratis avkylning. Dessutom blir kläderna långsamt tyngre så man får lite extra motstånd. Gött. Är det däremot 25 plusgrader ute och stekande sol kan det hända att jag stannar inne... tror det kan ha att göra med att jag inte verkar svettas tillräckligt för att kyla av mig. :O Kort och gott, regn ger avkylning medans varmt ute gör mig överhettad. Ytterligare en av alla ickevetenskapliga teorier jag tycker verkar ytterst rimliga! 

Hur som helst gick back träningen helt ok. Benen tunga som de vore gjorda av sand efter sista intervallen och jag andades så häftigt att jag trodde lungorna skulle vända sig ut och in. I början av passet var det betydligt lättare dock, de första 8 intervallerna sprang jag med bra kraft... det var först under de sista 4 fick viljan mer och mer ta över. Totalt sprang jag 12 vändor alltså. Backen jag hittade är en 250m lång djävul genom ett kolonilottområde, dock kände jag inte för att köra alla 12 intervaller på hela den sträckan. Valde en del i backens översta parti att köra intervaller i. Men jag tog i alla fall hela backen två gånger. Först en gång innan de mindre intervallerna och en gång efter. Upplägget blev alltså 1-10-1 utan någon vila mellan de 10 vändorna i mitten. Lätt bättre än sist alltså! Efter elfte och sista "korta intervallen" i regnet stack en gammal dam ut huvudet genom  en grind och ropade på mig. Trodde att hon skulle be mig springa någon annanstans med mitt störande flåsande och klampande fötter. Men helt tvärt om faktiskt. "Mycket bra jobbat!" gapade hon och gjorde tummen upp tecken, haha, folk är så sköna ibland. :D Jag tackade så mycket för peppet och la lite extra krut på sista vändan som gick uppför hela backen. Sen var jag död, hade noll energi kvar, så sprang hem i snigelfart.

Man känner att man lever! I like!

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, bra jobbat! grym tant!

Jag föredrar faktiskt gassande sol ocih 35 grader plus än vårregn... men sen så skippade jag ju löpningen igår också! =)

2010-04-29 @ 13:35:09
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Tove

Bra inställning!!

2010-04-29 @ 18:32:23
URL: http://endorfinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0