Crossfittävlning!

Galet inspererande att kolla på hur vältränade och fokuserade de ca 45 deltagarna på Crosfitt Solids tävling! Envisa till tusen och både snabba i fötterna och starka i armarna. Även imponerad av vilka muskler många av tjerna hade. Får mig att ifrågasätta det här med att träna varje muskel en till ett par gång i veckan och göra det med minst en minuts vila mellan varje set som den enda sanna vägen till att bli biffig. Jag kan givetvis inte svära på att de här tjejerna aldrig tränar "klassisk" styketräning, men jag garrranterar att de har ett helt annat veckoupplägg på sin träning än vad som förespråkas i byggarvärlden. De blandar kondition och styrka hej vilt, skiter i vilan mellan setten och kör samma muskler flera gånger i veckan. Ändå var vissa av dem stora som hus. Speciellt ryggtalvorna var breda som ladugårds väggar på några av tjejrna och det var flera som hade fint utvecklade ben att matcha den med. Så inspererande att jag och min gymkompis som var med på fläcken bestämmde oss för att lägga in ett par set burpies mellan övningarna i gymmet.
 
Crossfitkrigare i färd med att maxa frivändninggar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelise

Inspirerande och kul!!

2013-02-10 @ 17:33:01
URL: http://anneliseaf.blogspot.se
Postat av: Johanna

Crossfittävlingar är väldigt roliga att se på. Verklgen en pibliksport till skillnad från BB/BF där man nästan somnar på läktaren. Ett litet tips är att kolla på finalerna crossfit games när det drar igång igen på nätet.
Angående biffigheten så tror jag också att det finns flera vägar att nå dit. Dock så tror jag att de flesta som håller på med crossfit nu kanske höll på med nått annat inna de började med crossfit, kanske vanlig styrketräning... så att de har byggt upp sig innan och inte har enbart crossfiten att tacka för sin massa. Crossfit har väl funnits ett tag, men sälva modeflugan med crossfit som har dragit mycket folk är ju ändå rätt ny. Men jag tror ändå att CF är en grym träningsform om man gillar det.

2013-02-11 @ 03:42:06
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: emma s

Annelise: Ja :D

Johanna: Ja, det är sant man vet inte vilken väg folk gått för att komma till var de är idag. Alltid nyttigt att få sig en liten tankeställare och fundera extra på vad folk gör som faktiskt har effekt. Ska kolla finalerna, tack för tipset =)

2013-02-11 @ 22:10:23
URL: http://fitmyself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0