Deff 2.0

Idag startar jag på 73,4 kg och ska under vintern jobba min neråt mot 60 kgs gränsen. Huvudmålet är att vara i fin form för Fitness Five 2013, men kanske kan det bli en del annat längs vägen. ;) Den som läser får se! Jag kommer nu i början lägga fokus på proteinet, minst 2 gram, men helst 3 gram, per kg kroppsvikt om dagen. I början kommer jag ligga runt totalt 2000 kcal, vilket är relativt mycket mat, så jag kommer inte lägga så mycket energi på att planera intaget av kolhydrater eller fett, det som slinker ner slinker ner. Dock prioriterar jag ändå kolhydrater framför fett, och det kommer att märkas mer och mer ju längre in i deffen jag tar mig - då totala kcal kommer att minska och det blir viktigare vad som kommer in i kroppen. Jag har en plan för vardagar och en för helger, dock räknar jag i efterhand vilket gör det möjligt att ändra lite som det passar dagen.
 
 

Here we go again
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu kör vi! Heja oss!

2012-09-03 @ 18:13:35
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: Benita

Re: Hade inte jätteträningsvärk men det känns bra i kroppen ändå :D

Svar: Härligt det! :D
Läs mer

2012-09-04 @ 09:19:07
URL: http://benitaschoultz.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0