Grönsaksförbud

"Men Herreguuuuud" sa min kära pojkvän när han letade efter något viktigt i frysen här om dagen. "Det är ju heeeelt fullt har inne" fick han han fram i upprörd ton och fortsatte "och det är ju BARA grönsaker". Helt sant var det väll inte för jag vet att det ligger en hel del kött, kyckling och fisk där inne också. Och även ett par burkar kakor, muffins och hemgjord glass ska det finnas vet jag bestämt. Men det var tydligen mycket grönsaker som låg överst i alla hyllor. "TVÅ stora påsar broccoli" fortsatte Niklas och slet fram en stor grön påse. Hm, ja, jo, det är ju så jag gör mina matlådor, häller i lagomt med broccoli och sen på med den lagade maten alternativt en burk tonfisk. "Och tre påsar wookgrönsaker!!" Hm, ja, jo, det stämde nog. Kanske det hade räckt med en när jag tänker efter. Jag hamstrar mer än gärna. Det är få saker som jag blir så stressad över som när det är slut på mat. Man kommer t.ex. hem efter jobbet och behöver akut fylla på magen och så är det slut! Det händer i och för sig aldrig här hemma.... men tänk om! Jag håller dessutom på att träna mig i att inte flippa ut så snart jag blir hungrig. Funkar faktiskt bättre än jag trodde. Nu kan jag till och med träna på tom mage och ändå få till bra pass. "Meeeen, nu får du inte köpa mer grönsaker förns detta är slut" suckade Niklas och avslutade med "nu får du grönsaksförbud gumman". Så kan det gå när man hamstrar lite för mycket ;)
 

Inga nya påsar med sånna här på ett tag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bättre att det var grönsaker i alla fall som svämmade över och inte godis och glass. =)

2012-10-03 @ 21:51:39
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: mamma

Ekorrebeteendet har du nog fått med generna..

2012-10-04 @ 18:12:23
Postat av: mamma

Ekorrebeteendet har du nog fått med generna..

2012-10-04 @ 18:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0