Karusellövning

Efter nästan en veckas frånvaro från gymmet så var det fantastiskt härligt att åter vara tillbaka bland skrotet i gymmet. Idag körde jag tillsammans med en kompis på Ballance i Solna och vi matade på med varannan bröst-, varannan magövning. Jag brukar sällan köra så nu för tiden, om jag inte kör superset, utan brukar köra en muskelgrupp i taget. Roligt att göra annorlunda än man brukar. På tal om annorlunda så körde vi även en helt ny bröstövning som jag aldrig kört förut. Vet inte vad den heter men är en omvänd lutande bänkpress. En ganska hett debatterad övning som jag själv tycker ser lite läskig ut. Men min kompis brukar köra den och han tycket att vi skulle ha med den i passet - så varför inte, passade ju varandra så klämrisken var liten. ;) Jag blev mycket positiv överraskad av övningen där man hängde och dinglade uppochner. Man inser att man inte har huvudet ner och fötterna upp vidare ofta, en mycket ovan känsla! Jag hade faktiskt svårt att veta åt vilket håll jag skulle pressa stången för att jag blev så snurrig av att trassla mig ner under stången på den lutande bänken. Mycket märkligt! Kändes även som att övningen förvirrade ballanssinnet på samma sätt som en karusell vilket var barnsligt roligt - jag fick lätt glädjefnatt av hela idéen. Galet. Vansinnigt rolig övning på ett mystiskt sätt! Som styrkeövning betraktat är jag dock tveksam. Jag tycker den känns ytterst osäker, det finns betydligt enklare sätt att komma åt undersida bröst - om det ens är en del som behöver vidare punktinsatser.



Namnlös, omvänd, lutande bänk.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Finns folk som fått stroke av att köra den övningen... Blödkärl som trycks ihop på nått sätt har jag för mig att det var... De pratar om det på Body Radio, avsnittet med Paulun. Jag har aldrig testat den, tycker också det ser lite läskigt ut... =) Jag har faktiskt inte sett nån köra den förut heller, förutom när jag började träna på jobbgymmet. Där kör de den hela tiden.

2012-05-12 @ 09:43:06
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma s

Ja, jag har också hört det, så är väll inte världens mest genomtänkta övning. Men ändå kul att testa bara för att provat på.

2012-05-12 @ 10:36:42
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag får nog testa jag med... Vet ju bara hur ovant det känns när jag kör sned bänk, ja sned åt andra hållet då... Vingligt, svårt och ytterst ovant.

2012-05-12 @ 18:46:47
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0