Kejsarinnans nya kläder

I veckan kom skatteåterbäringen och i helgen har jag roat mig med att göra slut på den. Inte allt så klart. Men en liten del av den. Tanken var att jag skulle unna mig ett par kompressionsbyxor och siktet var inställt på märket 2XU. Kompressionsbrallorna är tajta och håller ett tryck mot musklerna vilket stabiliserar upp och ska till viss del öka blodcirkulationen, minska risk för skador och förbättra återhämtningen.

Brallor som lovar en del kan man säga. Ingen aning om hur mycket som de håller av det - men sköna var de i alla fall märkte jag i provhytten! Problemet var bara att enas med mig själv om storlek. Small sa säljaren i affären. Large tänkte jag. Tabellen sa medium. Säljaren fortsatte lobba för small och sa att det inte var någon vits och köpa ett par om det inte var ritigt tajta för så skulle de inte göra nytta. Efter provhytten och jag mot alla odds lyckats kränga på mig smallen så satt de som en smäck. Dock inte runt magen. Där såg jag ut som en jäsande deg. Men på benen satt de bra. Så körde hjärnan igång alla kugghjulen. "Köp de som är small, du ska ju tappa några kilo till semestern. Mediumen kommer att bli alldeles för stora. Köp small!" Hjärnan fortsatte "Men du... blir mindre tror du? Du är väll mitt uppe i en byggperiod? Du ska väll snarare bli större! Köp mediumen. Eller kanske till och med large!" Och så där höll det på i mitt huvud. Inte blev det bättre av att säljaren i affären vänt kappan efter vinden och nu tyckte att jag skulle ha medium. I-landsproblemet att välja rätt storlek fick mig att inte köpa några kompressionsbyxor alls. De är inte helt billiga så man vill ju att det blir rätt. Får helt enkelt vänta lite tills jag vet mer hur jag ser ut. Eller hur jag ska/vill/tänker se ut. Till hösten kanske.

I stället norpade jag åt mig ett par vanliga, snygga löptajts - väldigt nöjd med dessa! Har sneglat på dem tidigare och nu blev det alltså ett bra tillfälle. Jag köper i stor sett bara löptajts även till att använda i gymmet just för att jag vill att de ska gå hela vägen ner till foten och fortfarande vara tajta. Tycker inte om när smalbenen blir kallare än resten av benen, jämn temperatur ska det vara! (Ja, jag är nojjig jag vet.) Fick även med mig ett fluffigt och luftigt linne som var slappt och skönt. Svalt och stort, perfekt i gymmet!


Gårdagens byte från klädjakten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0