Ny träningsdagbok!

Japp, nu har jag gått och skaffat mig min första riktiga träningsdagbok! Eller ja, jag beställde prenumeration på BODY för året och då fick man en sån. Tänkte att det kanske kan vara nyttigt. Egentligen är jag inte för att anteckna saker i pappersform. Det är ett så otroligt statiskt instrument och det är omöjligt att få ut tabeller eller analysera på något vettigt sätt utan att tvingas ta fram miniräknare och ännu mera papper. Eller. Så stoppar man in allt i datorn och - tada! Då kan man med ett par knapptryck få fram både det ena och det andra. Det är egentligen min officiella ståndpunkt. Men, jag har fått höra att omväxling förnöjer och att börja skriva för hand i något så konkret som en bok kan leda till både liten svung för inspirationen. Och jag måste faktiskt hålla med där - det kliar i fingrarna att få fylla i ytterligare en sida i boken! Kanske jag ska köra ett pass till direkt?  Dessutom kan det nya sättet att föra dagbok på göra att man får nya infallsvinklar på sina reflektioner kring det man ska följa upp/analysera, alltså träningen i det här fallet. Det återstår att se. Men jag kan ju helt klart hålla med att jag inte följer upp och analyserar inte min träning vidare mycket just nu. Bloggen var ju tänkt att användas till det i första hand, men det går i perioder (det finns ju så mycket annat att skriva om!) så det kan nog vara bra att ha en träningsdagbok som bara används för uppföljning. Och man kan ju alltid överföra till datorn sen om man skulle vilja.


Nu ska det skrivas så
valkarna i händerna blir ännu större!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0