Man kan inte vara på topp jämt

Idag var en pissdag ur träningssynpunkt. Den började hyfsat med en morgonpromenix runt 9 snåret. Dagen fortsatte med TV-shopping tillsammans med älsklingen. En ny, fin TV står nu i vårt vardagsrum - till min pojkvänns stora förtjusning. En gammal, bra TV står nu i vårt sovrum - till min stora förtjusning! :D

Hur som helst när det var dags för träning bröt ett plöttsligt regnväder ut och hindrade mig från att cykla till gymmet, vackert fick jag ta med mig cykeln på pendeltåget istället. Redan här rubbades min mentala balans något. Väl på gymmet var det dags för benträning - lätta vikter för att knäna speciellt mitt vänster knä inte mår vidare bra. Värmde först upp med trappmaskin, sen bytte jag ut hopp med vikt i famnen till upphopp på mycket låg låda. Högst 30 cm hög kan den ha varit. Över den snubblade jag minst tre gånger. Jag hade verkligen noll fokus! Efter det följde benböj och frontböj med otroliga 20 kg. Gick så där. Försökte fokusera på att puta ut med rumpan istället för att puta ut med knäna, är mycket skonsammare för mina knän har jag märkt. Utfallen fick jag hoppa över helt då mina knän avskyr den övningen när de är på det här humöret. Körde två olika sorters lårcurl, sen gav jag upp. Dåliga knän. Dåligt fokus. Gick istället på magen, men utan fokus gick det inte direkt som på räls. Fick till totalt 3 magövningar. Mycket konstigt pass... Det enda som gick ok var egentligen plankan. Kanske för att det närstan går bättre ju mindre fokus man har där. Undrade lite vad jag gjorde på gymmet idag egentligen. Ja, ja... så kan det vara ibland.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen se någon bra film framför Niklas nya TV...!



Smygfotat under stretchen x)

 

 




Kommentarer
Postat av: Annelise

Ja, de där dagarna dyk upp ibland. Väldigt konstig känsla det där när jag går runt i gymmet och känner mig mest som en UFO ha-ha;):) fast det är mest humor ha-ha-ha;):) UFO är bra!!;) it is all good!

2012-06-11 @ 10:57:44
URL: http://anneliseaf.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0